شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 650
در شهریور ماه؛

76 میلیون سهم در بورس قم معامله شد ‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بورس و اوراق بهادار استان قم گفت: 76 میلیون سهم با رشد 18 درصدی نسبت به مرداد ماه در بورس قم معامله شد.
76 میلیون سهم در بورس قم معامله شد ‌
به گزارش قم نیوز، حسین مروجی امروز از رشد ۱۷ درصدی ارزش معاملات سهام این استان خبر داد و اظهار کرد: ارزش کل معاملات سهام در شهریور سال جاری ۱۹۲ میلیارد ریال بوده که این مبلغ در ماه قبل از آن ۱۶۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم سهام و حق تقدم معامله شده در مرداد امسال ۶۴ میلیون سهم و در شهریور ماه ۷۶ میلیون سهم بوده است که این میزان سهام رد و بدل شده ۱۸ درصد افزایش را به دنبال دارد.

مدیرکل بورس و اوراق بهادار استان قم تعداد خریداران سهام در مرداد سال جاری را سه هزار و ۶۸۲ نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد در شهریور چهار هزار و ۳۱۰ نفر بوده است که تعداد خریداران در شهریور ماه نسبت به مرداد رشد ۱۷ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه معاملات هر کارگزار در شهریور ماه نسبت به ماه قبل از آن ۸.۵ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: این سرانه در شهریور ماه ۱۷.۷ و در مرداد ماه ۱۶.۳ بوده است.

مروجی تصریح کرد: میزان خرید و فروش در شهریور سال جاری به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۷ درصد بوده است که پر معامله‌ترین کارگزاران در این ماه شرکت آرمون و تدبیرگران فردا بوده‌اند.

وی شرکت گروه ‌بهمن، سایپا و صنعتی دریایی ایران را سه شرکت با بیشترین خریداران در شهریور ماه برشمرد و اظهار کرد: فولاد مبارکه اصفهان، بانک کارآفرین و صنعتی دریایی ایران نیز سه شرکت با بیشترین معاملات در ماه گذشته بوده‌اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdceb78pijh8n.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما