سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 8351
تیرماه سال جاری صورت گرفت؛

رشد 27 درصدی معاملات بورس در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بورس استان قم گفت: ارزش کل معاملات استان قم با 27 درصد رشد نسبت به ماه گذشته به 66 میلیارد ریال رسید.
رشد 27 درصدی معاملات بورس در قم
به گزارش قم نیوز، حسین مروجی امروز بیان کرد: در تیر ماه سال جاری ۶۶ میلیارد ریال سهام در بورس اوراق بهادار استان قم معامله شد که این میزان نسبت به ماه گذشته ۲۷ درصد رشد داشت.

وی به حجم سهام و حق تقدم معامله شده در خردادماه اشاره و تصریح کرد: در خرداد ماه سال جاری ۲۷ میلیون سهم در بورس اوراق بهادار استان قم مورد معامله قرار گرفت که با خیزش ۳۷ درصدی در تیرماه، این رقم به ۳۷ میلیون سهم افزایش یافت.

مدیرکل بورس استان قم با بیان اینکه تیرماه تعداد خریداران سهام در بورس استان قم نسبت به ماه گذشته با ۳۷ درصد افزایش مواجه بود، گفت: تعداد خریداران در خردادماه هزار و ۷۳۳ نفر بود که این تعداد در تیرماه به دو هزار و ۳۸۲ نفر افزایش یافت.

وی افزود: سرانه معامله هر کارگزار در خرداد ماه ۴.۳ میلیارد ریال بود که در تیر ماه با ۲۷ درصد رشد به ۵.۵ میلیارد ریال رسید.

مروجی با اشاره به تعداد کدهای معاملاتی ایجاد شده در خردادماه بیان کرد: ۶۹ کد معاملاتی در خردادماه ایجاد شد که این تعداد با رشد ۱۲درصدی به ۷۷ کد در تیر ماه رسید.

وی افزود: در تیرماه از مجموع معاملات انجام شده در بورس استان قم ۵۵ درصد به خرید و ۴۵ درصد به فروش سهام اختصاص یافت که پر معامله‌ترین کارگزاران در این ماه تدبیرگران فردا و آگاه بودند.

مدیرکل بورس استان قم اظهار داشت: سه شرکت ماشین سازی اراک، ‌پالایش نفت بندر عباس و بیمه ملت بیشترین خریداران سهام در بورس استان قم را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه بیشترین معاملات در تیرماه به سه شرکت اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس، گسترش نفت و گاز پارسیان و بیمه ملت شرکت‌هایی بودند که در صدر هرم معاملاتی قرار گرفتند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.wavct1apzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما