شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 6073

معاملات در بورس قم 95 درصد افزایش یافت

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بورس استان قم گفت: حجم معاملات انجام شده در اسفند ماه سال 90 نسبت به زمان مشابه در ماه پیش 95 درصد افزایش یافت.
معاملات در بورس قم 95 درصد افزایش یافت
به گزارش قم نیوز، حسین مروجی با بیان اینکه ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در بورس استان قم در اسفند ماه سال گذشته با ۳۴ درصد رشد روبه‌رو بوده است اظهار داشت: ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در بهمن ‌ماه سال ۹۰ به میزان ۱۳۱ میلیارد ریال بود که در خیزشی بلند این ارزش به ۱۷۵ میلیارد ریال رسید.

وی حجم سهام و حق تقدم معامله شده در بهمن ماه سال گذشته را ۴۲ میلیون سهم عنوان و تصریح کرد: حجم معاملات سهام با ۹۵ درصد افزایش در اسفند ماه به ۸۲ میلیون سهم رسید.

مدیرکل بورس استان قم ادامه داد: خریداران سهام این بار در قم رکورد شکستند و در طول یک‌ ماه ۷۴ درصد افزایش خرید داشتند که در این زمینه می‌توان به جهش تجارت خریداران سهام از ۲ هزار و ۷۴۰ نفر در بهمن ماه به ۴ هزار و ۷۶۷ نفر در اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد.

مروجی بیان کرد: اسفند ۹۰ سرانه معاملات هر کارگزار در بورس ۱۴.۵ میلیارد ریال بود که با رشد ۳۳ درصدی نسبت به ماه قبل از ۱۰.۹ میلیارد ریال به میزان یاد شده رسید.

وی افزود: تعداد کدهای معاملاتی ایجاد شده در اسفند ماه از ۱۰۰ کد معاملاتی بیشتر تجاوز نمی‌کند در حالی که مدت مشابه آن در ماه قبل ایجاد ۱۵۸ کد معاملاتی بوده که کاهش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بورس استان قم به درصد خرید و فروش در اسفند ماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: در ماه پایانی سال گذشته ۵۹ درصد خرید و ۴۱ درصد فروش گزارش شد.

وی پر معامله‌ترین کارگزاران در ماه پایانی سال گذشته را "تدبیر گران فردا" و "آرمون" عنوان کرد.

مروجی خاطر نشان کرد: سه شرکت نفت و گاز پارسیان، ‌لیزینگ خودرو غدیر،‌ کارت اعتباری ایران کیش بیشترین خریداران را در روزهای پایینی سال به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: گسترش نفت و گاز پارسیان،‌ بانک پاسارگاد و باما سه شرکتی بودند که بیشترین ارزش معاملات در اسفند ۹۰ را داشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.qn-t23nvxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما