پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 32258
رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم:

هوشمندسازی مراجعه‌های حضوری را کاهش می‌دهد

قم نيوز : قم نگار: رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم گفت: سرعت انتقال اطلاعات و هوشمندسازی سبب می‌شود از مراجعه حضوری مردم جلوگیری شده تا رضایت همشهریان جلب شود.
هوشمندسازی مراجعه‌های حضوری را کاهش می‌دهد
به گزارش قم نگار، عباس کمال‌زاده با اشاره به اهمیت و کاربرد هوشمندسازی در محیط شهری اظهار کرد: هوشمندسازی باید در شهر در نظر گرفته شود تا اطلاعات و دیتا بتواند با سرعت منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: سرعت انتقال اطلاعات سبب می‌شود از مراجعه حضوری مردم جلوگیری شده و رضایت همشهریان جلب شود.

رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سرویس نرم‌افزاری وجود دارد که به این وسیله می‌توان به مردم خدماتی را ارائه داد، گفت: فرم‌های الکترونیکی برای صدور مجوز پروانه و حفاری‌ها در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند به این وسیله مراجعه حضوری خود را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: شهر هوشمند از گستردگی فراوانی برخوردار است و تنها با تهیه این فرم‌ها قابل دستیابی نیست، بلکه می‌توانیم به این وسیله به شهر هوشمند نزدیک شویم.

کمال‌زاده با بیان اینکه اتاق فکر برای دستیابی به شهر هوشمند تشکیل شده است، اضافه کرد: دست‌اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات در جلسات این اتاق فکر حضور دارند و به ارائه راهکارهایی پیرامون الکترونیکی کردن سرویس‌ها می‌پردازند تا در شهرداری عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی شهر هوشمند در شهرداری و مکان‌های دیگر پیگیری می‌شود تا امور و اقدامات هوشمندسازی به آسانی انجام شود.

رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات هوشمندسازی در سطح شهر تصریح کرد: مرکز کنترل ترافیک قم یکی از مراکز مهم در کشور بوده که اقدامات مناسبی در زمینه هوشمندسازی در این مرکز ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیز باید در زمینه هوشمندسازی از آمادگی لازم برخوردار باشند، باید در نظر داشت در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده داریم که باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا چالش‌های این بخش کاهش پیدا کند.

کمال‌زاده با بیان اینکه هوشمندسازی در شهر قم در حال پیشرفت است، گفت: برای هوشمندسازی کامل به ۱۰ سال زمان نیاز است، بنابراین باید به تدریج در زمینه هوشمندسازی اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjo8et.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما