سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 12556
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی قم هوشمندسازی می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و راه‌اندازی مرکز مدیریت کنترل ترافیک را از طرح‌های در دست اجرای این سازمان برای بهبود ترافیک شهری عنوان کرد.
چراغ‌های راهنمایی و رانندگی قم هوشمندسازی می‌شوند
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صالحی در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهردای قم گفت: به منظور بررسی کارهای ترافیکی در هر منطقه یک نیرو در مناطق مشخص شده تا بتوانیم کارها را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین کمیته فنی هر هفته توسط این اعضا تشکیل می‌شود و پس از بررسی‌های لازم نظرات کارشناسی خود را بیان می‌کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای روان‌سازی ترافیک در سطح شهر گفت: بهبود عبور و مرور برای هسته مرکزی شهر باید به گونه‌ای باشد که تا شعاع ۵۰۰ متری حرم هیچ خودرو و موتورسیکلتی عبور نکند.

وی اظهار داشت: همچنین یکی از مسائل، ساماندهی تابلوها و علائم رانندگی است که این امر در دست اجرا بوده و موضوع هدایت مسیر و تابلوهای بالاسری تقریباً در حال تکمیل شدن است و تا قبل از عید اجرایی خواهد شد.

صالحی عنوان کرد: هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، اصلاح هندسی معابر، راه‌اندازی مرکز مدیریت کنترل ترافیک و ... از دیگر طرح‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: یکی از طرح‌های ما این است که در خیابان‌های پرتردد محل‌هایی برای عبور عابر پیاده طراحی می‌شود و با یک جان‌پناه که جایگزین پل عابر پیاده خواهد شد، عبور و مرور عابر پیاده انجام خواهد شد.

وی همچنین به موضوع ایجاد لاین اتوبوس در خیابان‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: جداسازی لاین اتوبوس‌ها را از سال آینده آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم به همشهریان خدمات‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdciqwaz.t1arw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما