پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : 10102

راه قرب الهی از ولایت می‌گذرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: راهی که ما را از طریق نعمت‌ها به خدا می‌رساند حرکت در وادی اهل بیت(ع) و تمسک به ولایت است.
راه قرب الهی از ولایت می‌گذرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری چهارشنبه شب در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شکر نعمت خداوند ذکری است که در ادعیه‌ها به اندازه حمد و ستایش تکرار شده است، اظهار کرد: انسان باید به نعمت‌های خداوند توجه پیدا کند و غفلت از نعمت‌های گسترده عالم نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که غرق در نعمت هستیم نمی‌توانیم ارزش آن را درک کنیم، تصریح کرد: جوانی، سلامتی و امنیت از مهم‌ترین نعمت‌هایی هستند که تا وقتی داریم از آنها به خوبی بهره‌برداری نمی‌کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه نخستین شرط برای انفاق در راه خدا این است که انسان، نعمت‌هایی را که به صورت اعتباری دارد مال خود نداند، تصریح کرد: اگر انسان خود را مالک چیزی بداند، دیگر نمی‌تواند انفاق کند.

میرباقری با تاکید بر اینکه اگر انسان نعمت‌ها را دریافت کرده و خداوند را پشت نعمت‌ها مشاهده کرد نخستین قدم شکر را برداشته است، خاطرنشان کرد: انسان باید زیبایی خداوند را در نعمت‌ها مشاهده کند.

وی با اشاره به اینکه نعمت‌ها باید ما را از طریق راهی به عبودیت خداوند برسانند، اظهار کرد: نعمت‌ها راهی برای توحید و ستایش خدا باز می‌کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه کسی که راه را به سوی خدا پیدا کند شاکر است، تصریح کرد: دوره جوانی باید ما را به خدا برساند و غیر از این هر استفاده‌ای از آن لغو و بیهوده است.

راهی که به خدا می‌رسد از ولایت می‌گذرد

میرباقری با تاکید بر اینکه راهی که ما را از طریق نعمت‌ها به خدا می‌رساند حرکت در وادی اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: اگر امام نباشد، راه بین ما و خدا بسته است.

وی با اشاره به اینکه ولایت حضرت علی(ع) در تمام نعمت‌ها جاری است، تصریح کرد: ولایت اهل بیت(ع) باب الجنه است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی صراط مستقیم در دنیا را ولایت امام دانست و اضافه کرد: درب‌های بهشت از راه ولایت می‌گذرد و نعمت‌ ولایت نباید کفران شود.

کربلا جنگ امام حسین(ع) با ابلیس بود

میرباقری خاطرنشان کرد: جریان عاشورا و مسئله‌ای که امام حسین(ع) با بنی امیه و باطل دارد بر سر این است که جمعیتی می‌خواهند مانع رفتن افراد به بهشت شوند و این نعمت را کفران کنند.

وی با تاکید بر اینکه راهی که با نبی مکرم اسلام آغاز شد و به امام رسید را دشمنان می‌خواهند مسدود کنند، اضافه کرد: شیطان می‌خواهد مانع شود و راه ولایت را ببندد و سوگند یاد کرده است مقابل این جبهه ایستادگی کند و حضرت سیدالشهدا(ع) می‌خواهد این راه و نعمت را باز کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) راه بهشت، توحید و نعمت‌ها را به سوی خداوند باز می‌کند، اظهار کرد: کربلا جنگ حضرت سیدالشهدا(ع) و ابلیس بود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcdxf0f.yt0zz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما