يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 16515
میرباقری:

مبارزه در مسیر رسیدن به کمال انسانی جهادی حق است

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: اگر جنگی در راه حق باشد مبارزین در این جنگ چه کشته بشوند و چه بکشند اجر می‌برند مبارزه در مسیر رسیدن به کمال انسانی جهادی حق است.
مبارزه در مسیر رسیدن به کمال انسانی جهادی حق است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری شامگاه امروز که در میان عزاداران حسینی در مدرسه فیضیه قم سخن می‌گفت با اشاره به دیدگاه اسلام در رابطه با مسئله صلح اظهار کرد: تردیدی در عدم رضایت عموم در جنگ نیست اما آنچه که باید به دنبال آن باشیم یک صلح حقیقی است و اگر جنگ و جهادی وجود دارد باید به منظور رسیدن به صلح باشد.
 
وی افزود: هیج کس قبول ندارد که به بهانه صلح طلب بودن حقی را برای متجاوز قائل باشیم زیرا صلحی که در آن ظلم پذیرفته شود خاصیتی نخواهد داشت.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با پشتوانه مکتب فکری خود جنگ نرم فرهنگی را در دنیا به راه انداخته‌اند و سعی در نابودی فرهنگ مردم جهان دارند که می‌توان در این مورد به مبارزه غرب علیه فرهنگ حجاب و عفاف و خانواده اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: تردیدی در این موضوع وجود ندارد که ما مکلفیم با برنامه ریزی برای مبارزه با عاملان تعرض به حقیقت، مبارزه داشته باشیم و اگر در همین راستا جنگ نظامی نیز به راه بیفتد باز ما نیز مجاز به جنگ نظامی هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به جایگاه جهادی که در راه حق باشد گفت: اگر جنگی در راه حق باشد مبارزین در این جنگ چه کشته بشوند و چه بکشند ثواب می‌برند بنابراین در این مکتب اگر در جایی گفته می‌شود که خون خود را بدهید مقدمه ای برای حیاط ابدی است.
 
وی تاکید کرد: اگر بپذیریم حقیقت این است که توسعه باید به هر قیمتی به وجود آید تا پیشرفت اتفاق بیفتد باید دید در زمانی که فردی در مکتب دفاعی مادی کشته می‌شود چه بهره ای بعد از کشته شدن خواهد برد و از همین جا است که می‌توان گفت که این جانفشانی ها در این مکاتب پوچ و بی حاصل است.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه جهاد در راه تکامل و رسیدن به کمال جهادی حق است، ابراز کرد: مکاتب مادی امروز با این ادعا اقدامات خود را انجام می‌دهند و می‌گویند که ما با برداشتن موانع رسیدن به تکامل بشر را می‌خواهیم برداریم.
 
وی با اشاره به تئوری جنگ نرم گفت: جنگ نرم به عبارتی یعنی چگونه امکان دارد که جریان‌هایی که در مقابل شما می‌ایستند را بدون پرداختن هزینه جنگ سخت، هم راستای خود کنیم.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchmmnz.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما