يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 1020
مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه خواهران باید ملجاء پرسشگران باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران باید ملجاء همه پرسشگران و اهل پرسش باشند.
حوزه‌های علمیه خواهران باید ملجاء پرسشگران باشند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام داود رجبی‌نیا با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه خواهران در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: وقتی یک نفر در نقطه‌ای دورافتاده در کشور شبهه یا سؤالی در ذهن دارد، چه جایی بهتر از حوزه علمیه خواهران می‌تواند پاسخگوی این شبهه باشد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران باید ملجاء همه پرسشگران و اهل پرسش باشند، ادامه داد: فراهم کردن زمینه حضور پرسشگران در حوزه‌های علمیه خواهران موجب پاسخ به تمام یا بخشی از سؤالات و شبهه‌های آنها می‌شود که این خود نوعی تربیت اجتماعی است و هم یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود بانوان طلبه با مسائل مبتلابه جامعه آشنا شوند و از این طریق تحصیلشان منطبق بر نیازها باشد.

مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: زمان آن که حوزه علمیه تنها به طلاب خود پاسخگو باشد سپری شده است و حوزه علمیه در صورتی که به تمام اقشار پاسخگو باشد، می‌تواند حرف جهانی بزند.

وی یکی از راه‌های فراهم ساختن زمینه حضور پرسشگران در حوزه‌های علمیه خواهران را ایجاد امکان استفاده سایر اقشار از کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران برشمرد و ادامه داد: بر اساس توافقی که با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت گرفته است،‌ در صورتی که مدارس علمیه خواهران تمایل داشته باشند، کتابخانه‌های آنها به کتابخانه‌های مشارکتی تبدیل می‌شود.

‌رجبی‌نیا گفت: با انجام این کار از سویی امکان استفاده افراد غیرطلبه از کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران فراهم می‌شود و از سوی دیگر این کتابخانه‌ها می‌توانند از حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بهره ببرند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره ملجا اندیشمندان بوده‌اند، تصریح کرد: چه بسیار افرادی که با سرکشی به حوزه‌ها طلبه شده‌اند.

مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با جهش علمی و تولید علم ادامه داد: اگر قائلیم به لزوم تولید علم در مدارس علمیه هستیم، باید کتاب به راحت‌ترین وجه در دسترس طلاب قرار گیرد و طلبه در کتابخانه زندگی کند یا بتواند انبوه کتاب‌ها را به خانه ببرد.

وی افزود: این امر در پرتو مشاوره طلاب با خبرگان کتاب اعم از استاد، مشاور و کارشناسان در مدیریت‌های استانی و مرکز مدیریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران و کتابداران فراهم می‌شود.

‌رجبی‌نیا اظهار کرد: اگر در همه کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران رویکرد پاسخگویی به وجود آید، وقتی طلاب خواهر به شبهه و پرسشی برمی‌خورند به نخستین جایی که مراجعه می‌کنند، کتابخانه است و با این کار خود به خود کتابخانه بالنده می‌شود.

وی هدف از ارتقای نرم‌افزارهای مختلف در حوزه معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران را به‌روزرسانی پژوهش‌های کتابخانه‌ای دانست و ادامه داد: در راستای افزایش توان پاسخگویی بیشتر کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران، ارتقای نرم‌افزار کتابداری کاوش در این کتابخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.w8zbjh8779bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما