چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 1274
رجبی نیا:

مرحله سوم تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌های خواهران اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نظرسنجی مرحله سوم تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران کشور اجرا می‌شود.
مرحله سوم تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌های خواهران اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام داود رجبی‌نیا با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباط میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده علم در حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: برای ایجاد این ارتباط، فعالیت‌ها باید مبتنی بر نیازهایی که خاستگاه آن جامعه و مدارس علمیه خواهران هستند، باشد.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به منظور دست‌یابی به این هدف، نظرسنجی از کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران را مطرح کرده است، اضافه کرد: در مرحله اول این نظرسنجی ۴۷ عنوان منبع مکتوب و دیجیتال به به مدارس علمیه خواهران معرفی شد تا هرکدام درخواست خود را برای تهیه هر یک از این کتب اعلام کنند.

مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مرحله دوم این نظرسنجی را مربوط به ۸۱۵ عنوان کتاب ذکر کرد و ادامه داد: در این نظرسنجی‌ها، کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران می‌توانند کتبی که علاوه بر این کتب مدنظر دارند را اعلام نمایند تا به لیست نظرسنجی اضافه شود و به تمام مدارس علمیه اعلام شود.

وی گفت: کتب اعلام‌شده از سوی مدارس علمیه در مرحله اول نظرسنجی برای آنان ارسال شده و اطلاعات کتب مدنظر آنان در مرحله دوم نیز جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام رجبی‌نیا یادآور شد: مرحله سوم نظر سنجی منابع کتابخانه‌ای مدارس علمیه خواهران بر اساس چهار قالب شامل آخرین نرم‌افزارهای علمی پژوهشی، نشریات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی، کتاب‌های جدید مدنظر معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و منابعی که خود کتابخانه‌ها مدنظر دارند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از نیازهای منابع پژوهشی کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران، بر اساس محدوده جغرافیایی متفاوت است، اظهار داشت: نظرسنجی از کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران کمک می‌کند تا تجهیز کتابخانه‌ها منطبق با این نیاز‌ها باشد.

مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: این نظرسنجی کمک می‌کند تا منابع پژوهشی در اختیار کسانی قرار گیرد که به آن‌ها نیاز دارند و علاوه بر این معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با آخرین نیازهای پژوهشی استان‌ها آشنا شود که این امر این مرکز را در یاری رساندن به نهادهای غیرحوزوی مانند کتابخانه‌های عمومی توانمند می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.edyiw6d0jgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما