> رشد ۵۶ درصدی پروژه‌های عمرانی در قم | قم نیوز
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 10318

رشد ۵۶ درصدی پروژه‌های عمرانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: پروژه‌های عمرانی قم امسال رشد ۵۲ درصدی داشته و نسبت به سال گذشته که ۱۷ درصد بوده افزایش چشمگیری داشته است.
رشد ۵۶ درصدی پروژه‌های عمرانی در قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری چهارشنبه شب در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: پروژه‌های عمرانی قم امسال رشد ۵۶ درصدی داشته و نسبت به سال گذشته که ۱۷ درصد بوده افزایش چشمگیری داشته است.

وی از ۸۰۶ مورد تملک شامل ۴۵۹ هزار متر مربع زمین در تمام پروژه‌های قم خبر داد و افزود: این کار با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان انجام شده است.

شهردار قم با تاکید بر اهتمام ویژه مدیران قم برای تدوین سند چشم‌انداز کلان قم گفت: تاکنون تنها مرکزی که پاسخ شهرداری را داده است دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بوده است.

وی ادامه داد: در اجلاس تایلند که هشت شهردار از ایران نیز حضور داشتند محدودیت در پروژه‌ها توسط آن‌ها بیان شد اما در قم تمام پروژه‌ها فعال بوده و همچنان به صورت دو یا سه نوبت کاری حفظ شده است.

دلبری با بیان اینکه نگران آینده طرح‌های عمرانی هستیم عنوان داشت: اداره‌کل بازرسی استان مشکلاتی را در زمینه انعقاد قراردادها مطرح کرده که معضلاتی را پیش روی پروژه‌ها قرار داده است.

شهردار قم در خصوص پروژه حرم تا جمکران با اشاره به مشکلاتی چون برخورد با ریل راه آهن گفت: راه تندرو این پروژه آماده بهره‌برداری است اما راه آهن هنوز همکاری لازم را با شهرداری در این زمینه نداشته و در زمینه تملک اراضی هم مشکلاتی وجود دارد.

وی از آماده شدن قسمت کندرو و پیاده‌رو پروژه حرم تا جمکران تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در خصوص پل‌های در دست احداث در قم هم تاکنون بازدیدهای مختلفی توسط مسئولان کشوری صورت گرفته و در ارتباط با مترو هم حدود ۴۰ میلیارد تومان تملک اراضی برای کارگاه نصب TBM انجام شده است.

دلبری با اشاره به فاز ۵ عمار یاسر و بحث اوراق مشارکت در این زمینه خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی میان مسئولان مشکلات موجود در این زمینه حل شده و شاهد تکمیل پروژه باشیم.

شهردار قم تکمیل میدان بزرگ امام خمینی(ره) و پارکینگ آن با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: تأمین نقدینگی مشکل اساسی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص مونوریل قم هم شرکت پیمانکار این طرح آماده تهاتر برای تکمیل آن بوده و در صورتی که مشکلات قانونی برطرف شود این کار انجام خواهد شد.

دلبری با بیان اینکه شهرداری قم از کتابخانه‌ها طلبکار است گفت: هیچ بدهی‌ به کتابخانه‌ها نداریم اما از بودجه شهرداری در این زمینه کسر شده است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc41qs.2bqxs8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما