سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 10438
سرپرست طرح فرودگاه بین المللی قم:

عملیات روسازی فرودگاه بین المللی قم سلفچگان آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست طرح فرودگاه بین المللی قم گفت: عملیات روسازی فرودگاه بین المللی قم و منطقه گردشگری طرلاب سلفچگان آغاز شد.
عملیات روسازی فرودگاه بین المللی قم سلفچگان آغاز شد
به گزارش قم نیوز، نصیر نصیری روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی فاز نخست فرودگاه اظهار داشت: با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی عملیاتی زیر سازی ، عملیات روسازی و آسفالت بخشی از باند اصلی شروع شده است.

وی ادامه داد: اجرای زیرسازی پارکینگ و توقفگاه هواپیما با ۸۰ درصد پیشرفت توسط طراحی مشاوران و مدیران اجرایی و نیروی کار فعال صورت می گیرد.

وی با اشاره به بخش های مختلف فاز نخست گفت: فاز اول شامل باند جنوبی با چهارهزار و ۶۲۰ متر طول و ۶۰ متر عرض، پارکینگ هواپیما و مکان گردشگری، تفریحی و فرهنگی تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد که عملیات کامل ترمینال زیارتی به مساحت هفت هزار متر زیربنا نیز در فاز اول احداث می شود.

نصیری، ادامه داد: همچنین با قرار گرفتن راه آهن سراسری در دو ضلع این فرودگاه، توسعه اقتصادی و فعالیت های تجاری در این استان رونق می گیرد.

سرپرست طرح فرودگاه بین المللی قم، با اشاره به اینکه سهام فرودگاه عرضه شده است، گفت: این سهام متعلق به نگین گردشگری طرلاب شامل هتل ها و مکان های تفریحی فرودگاه می باشد که برای مشارکت مردم در عملیاتی شدن این فرودگاه عرضه شده است. وی افزود: هر پروژه عمرانی درگیر مشکلات مادی می باشد ولی تاکنون مشکل مالی در روند اجرایی این پروژه تاثیرگذار نبوده است.

فرودگاه بین المللی قم سلفچگان، نخستین فرودگاه بخش خصوصی کشور است که در فاصله ۱۵ کیلومتری از استان قم به سمت سلفچگان در منطقه طرلاب با مساحت ۱۰ هزار هکتار با دو باند اصلی درسه فاز طراحی شده است.

شایان ذکر است بخشی از عملیات این پروژه به علت مشکلات اداری و بروکراسی بیش از حد در ادارات قم، همچنان متوقف مانده است.

انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdcfcjdy.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما