شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 10518
جزئیات بیشتر از حادثه آتش سوزی در یک منزل مسکونی

پایان ضیافت با طعم آتش

قم نيوز : قم نیوز: مسئول پرستاری بخش سوختگی بیمارستان نکویی گفت: یکی از حادثه دیدگان آتش‌سوزی صبح جمعه که دچار سوختگی ۸۰ درصد شده بود، به دلیل کمبود امکانات به بیمارستان سوختگی اصفهان منتقل شد.
پایان ضیافت با طعم آتش
به گزارش قم نیوز، رضا لک با تبیین وضعیت حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی یک منزل مسکونی که صبح دیروز رخ داد، بیان کرد: در نخستین ساعات بامداد یک منزل مسکونی در بلوار ۱۵ خرداد دچار آتش‌سوزی شده و یک خانواده و چند میهمان ایشان در این آتش سوختند.

وی با بیان شرح ماجرای این آتش‌سوزی تصریح کرد: این حادثه در یک زیرزمین استیجاری در بلوار ۱۵ خرداد در ساعات نخستین بامداد رخ داد.

مسئول پرستاری بخش سوختگی بیمارستان نکویی بیان کرد: اورژانس این خانواده حادثه دیده را برای درمان به بیمارستان نکویی منتقل کردند که از این خانواده حال ۲ تن بسیار وخیم بود.

وی افزود: حادثه دیدگان یک مرد ۵۰ ساله افغانی، همسر و سه فرزندان او بودند که در آن شب مادر زن مرد افغانی که خانمی ۷۵ ساله است به همراه پسر و عروسش برای میهمانی به منزل ایشان می‌آید.

لک ادامه داد: پس از اینکه همه خانواده به همراه میهمانان به خواب می‌روند، پای یکی از فرزندان خانواده با دسته شیر گاز برخورد کرده و گاز مونوکسید کربن داخل زیر زمین جمع شده و سپس انفجار مهیبی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه پسر و عروس این خانواده دچار سوختگی ۸۰ درصد شده بودند، گفت: وضعیت جسمانی این ۲ نفر بسیار وخیم بود که امکان رسیدگی و درمان برای آنان وجود نداشت، به همین دلیل برای عروس خانواده در بیمارستان سوختگی شهر اصفهان پذیرش گرفتیم و او را به این مرکز درمانی انتقال دادیم.

مسئول پرستاری بخش سوختگی بیمارستان نکویی ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا پسر این خانواده را نیز برای ادامه درمان به بیمارستان شهید مطهری تهران یا بیمارستان سوختگی اصفهان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه مادربزرگ این خانواده نیز ۳۰ درصد سوختگی دارد، گفت: به دلیل بالا بودن سن ایشان و مشکلات جسمانی دیگری مانند دیابت باید وی را نیز به بیمارستان مجهز دیگری انتقال دهیم.

لک بیان کرد: تمام این خانواده به دلیل اینکه در خواب دچار حادثه شدند، سوختگی عمیقی دارند و ما در حال درمان آنان هستیم که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

مسئول پرستاری بخش سوختگی بیمارستان نکویی به تبیین دلایل انتقال برخی از مصدومان سوختگی به شهرهای تهران و اصفهان پرداخت و ابراز داشت: در قم تنها یک بخش با عنوان سوختگی در یک بیمارستان وجود دارد که از امکانات کافی برخوردار نیست ولی در شهرهایی مانند اصفهان و تهران بیمارستان‌های سوختگی مجهزی وجود دارد که می‌تواند جان این حادثه‌دیدگان را نجات دهد.

وی تصریح کرد: تمام مصدومانی که به این بخش می‌آورند و دچار سوختگی با درجه و درصد بالایی هستند برای رسیدگی و درمان در بیمارستان‌های سوختگی تهران و اصفهان پذیرش می‌شوند.

مسئول پرستاری بخش سوختگی بیمارستان نکویی با تاکید بر اینکه در این بخش از بیمارستان نکویی برای درمان حادثه‌دیدگان از امکاناتی موجود استفاده می‌کنیم بیان کرد: مصدومان تا زمانی که مهمان این بیمارستان هستند به آنان رسیدگی می‌شود و پزشکان به ویزیت آنان می‌پردازند.

وی افزود: بیمارستان نکویی امکانات فراوانی برای پذیرش حادثه‌دیدگان سوختگی ندارد و برای جلوگیری از فوت بیماران در این بیمارستان به سرعت برنامه پذیرش ایشان را برای انتقال به بیمارستان‌های سوختگی فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcevn8z.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما