قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه این استان در عرصه پرورش دام و طیور،‌ شبکه‌های زنجیره‌ای منسجم در عرصه تولید تا عرضه محصولات غذایی در قم ایجاد خواهد شد.
شبکه‌های زنجیره‌ای تولید تا عرضه محصولات غذایی در قم ایجاد می‌شود
شبکه‌های زنجیره‌ای تولید تا عرضه محصولات غذایی در قم ایجاد می‌شود
به گزارش قم نیوز محمد رضا حاجی رضا رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: تشکیل شبکه‌های زنجیره‌ای درعرصه تولید، فرآوری و عرضه محصولات غذایی در قم علاوه بر فراهم کردن فرصت‌های شغلی متعدد، درآمدزایی خوبی را نیز در بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی استان ایجاد می کند.
 
وی با اشاره به نقش موثر شبکه‌سازی در گسترش توان تولید بخش کشاورزی استان، افزود: تامین امنیت غذایی مهمترین رویکرد دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است و در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی قم، همه ظرفیت‌های موجود استان را به کار گرفته تا محصولات غذایی مورد نیاز مردم در شرایط مناسبی تولید و به بازار عرضه شود.
 
وی ادامه داد: راهبرد ما در این رابطه، تشکیل شبکه‌هایی منسجم از عناصر به هم پیوسته است که از مشاغل خانگی خرد در منازل روستائیان تا واحدهای بزرگ صنایع تبدیلی و غذایی را دربرگیرد و محصولات عرضه شده توسط این شبکه‌ها به بازار مصرف دارای استانداردهای لازم کمی و کیفی از سمت مراجع ذی‌صلاح باشد.
 
حاجی رضا تاکید کرد: محصولات غذایی تولید شده در قم به دلیل مهارت بالای بهره‌برداران و همچنین رصد خوبی که توسط دستگاه‌های نظارتی بر نحوه فعالیت واحدهای کشاورزی صورت می‌گیرد، از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌توان با فرآوری مطلوب این محصولات زمینه افزایش سودآوری تولیدکنندگان را تا حد قابل توجهی افزایش داد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری برای اجرای موفق‌ برنامه‌های بخش کشاورزی، بیان داشت:‌ بخش کشاورزی استان قم آمادگی دارد تا در جذب سرمایه‌گذاران، با تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و همچنین فراهم کردن امکان پرداخت تسهیلات بانکی،‌ همکاری لازم را با افراد علاقه‌مند به فعالیت در زمینه فرآوری محصولات غذایی، داشته باشد.
 
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
 
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcaomn6o49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما