شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 10748

ثبت بیش از 16 هزار و 900 ولادت طی سالجاری در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم از ثبت بیش از 16 هزار و 900 مورد ولادت در 9 ماهه نخست سالجاری در این استان خبر داد.
ثبت بیش از 16 هزار و 900 ولادت طی سالجاری در قم
به گزارش قم نیوز، خلیل مرادی بعد از ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در اداره ثبت احوال شهرستان قم به مناسبت روز ثبت احوال برگزار شد، بیان کرد:‌ در ۹ ماه نخست سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۶۴ مورد ولادت در قم به ثبت رسید و در سالجاری نیز ۱۶ هزار و ۹۹۲ مورد ولادت به ثبت رسیده که هشت درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص تعداد وفات ثبت شده افزود:‌ در ۹ ماه نخست سال گذشته سه هزار و ۷۱۹ مورد وفات در قم ثبت شد و در ۹ ماهه نخست سالجاری چهار هزار و ۷۰ مورد به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش هشت درصدی است.

ثبت بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ مورد ازدواج
وی در خصوص تعداد ازدواج ثبت شده افزود: در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۵ مورد ازدواج به ثبت رسیده است و در سالجاری ۹ هزار و ۷۲۷ مورد ازدواج به ثبت رسیده است.

معاون سجلی و حقوقی اداره کل ثبت احوال استان قم بیان کرد:‌ در ۹ ماهه نخست سال گذشته هزار و ۷۹۸ مورد طلاق ثبت شده و در سالجاری هزار و ۸۵۸ مورد طلاق به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش سه درصدی است.

وی گفت:‌ ثبت احوال قم خدمات دیگری از جمله تعویض شناسنامه ها،‌تغییر نام و نام خانوادگی،‌ ثبت ولادت و فوت اتباع خارجی و غیره نیز اقدام می کند.

وی تصریح کرد:‌ در تعویض شناسنامه فراخوان عمومی برای تعویض وجود ندارد و تنها شناسنامه هایی تعویض می شوند که تغییر نام، ‌نام خانوادگی داشته باشند و یا برای نخستین بار اقدام به عکس دار کردن شناسنامه کرده اند.

سرپرست ثبت احوال شهرستان قم ادامه داد: با آموزش و پرورش مکاتباتی انجام شده است تا دانش آموزانی که باید شناسنامه شان عکس دار شود زودتر برای عکس دار کردن اقدام کنند.

صدور اجازه تغییر برخی از نام ها در ثبت احوال
وی بیان کرد:‌ اجازه تغییر برخی از نام ها به ثبت احوال داده شده است این در حالی است که در گذشته باید به دادگاه مراجعه می شد اما اکنون برخی از نامها را می توان با مراجعه به ثبت احوال تغییر داد.

مرادی افزود: سازمان ثبت احوال در هفته ثبت احوال برنامه هایی را اجرا می کند که این برنامه ها از روز سوم دی ماه با پیام استاندار قم آغاز می شود.

وی بیان کرد: در روز دوشنبه مدیر کل ثبت احوال استان قم در ۲ دبیرستان دخترانه و پسرانه حضور یافته و مسابقه پیامکی نیز در مدارس برگزار می شود.

وی گفت: در روز سه شنبه رئیس سازمان ثبت احوال کشور در قم با مراجع عظام و استاندار قم دیدار خواهد کرد.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم بیان کرد: در روز جمعه نیز کارمندان در ثبت احوال بر سر مزار شهدای سوم خرداد حضور یافته و در نماز جمعه نیز شرکت می کنند.

امیرعلی فراوانترین نام پسر در سالجاری
وی گفت: در هشت ماهه نخست سالجاری در خصوص فراوانی نام به در قم به ترتیب امیر علی به تعداد ۴۹۹ مورد،‌علی به تعداد ۳۲۸ مورد،‌ امیرحسین به تعداد ۳۱۶ مورد،‌ محمد طاها به تعداد ۲۸۸ مورد و محمد حسین به تعداد ۲۶۵ مورد بوده است.

وی ادامه داد:‌ در خصوص فراوانی اسم دختران فاطمه با ۹۴۸ مورد،‌ زهرا با ۵۵۳ مورد، زینب با ۲۹۵ مورد، ریحانه با ۲۸۷ مورد و نازنین زهرا با ۲۶۴ مورد بیشترین اسامی در سالجاری بوده است.

مرادی توصیه کرد: از مردم تقاضا داریم در نگهداری و حراست از شناسنامه و کارت ملی خود بکوشند زیرا موارد زیادی شناسنامه و کارت ملی تاکنون مفقود شده و به دست افراد سودجو افتاده است.

وی بیان کرد: برخی از اقدامات ثبت احوال به صورت الکترونیکی قابل انجام است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت ثبت احوال و ارسال مدارک اسکن شده و احراز هویتشان از این طریق اقدام کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjoaev.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما