دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : 10797
حسینی بوشهری تأکید کرد:

لزوم پیروی حوزویان امروز، از دیدگاه گذشتگان در زمینه تقریب مذاهب

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه بر لزوم پیروی طلاب و علمای کنونی حوزه از مسیر و دیدگاه گذشتگان در زمینه تقریب مذاهب تاکید کرد.
لزوم پیروی حوزویان امروز، از دیدگاه گذشتگان در زمینه تقریب مذاهب
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تودیع و معارفه ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی که بعد از ظهر یکشنبه در موسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: بر همه ما روشن است که اهل بیت(ع) چه شیوه و سیره عملی در زمان زندگی و حیات خود داشته‌اند و تلاش این بزرگواران در جهت ایجاد آرامش در فضای جامعه دینی بود.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) در پی ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر دشمنان اسلام بودند، گفت: از امام صادق(ع) پرسیده شد که در برخورد با غیر شیعیان چگونه رفتار کنیم و ایشان پاسخ دادند که به راه و رسم امام خود عمل کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امام صادق به خدا قسم می‌خورند که امامان شیعیان از مریضان غیر شیعه عیادت می‌کردند، در مراسم تشییع آنها حضور می‌یافتند و امانت‌های آنها را بر می‌گرداندند.

وی ادامه داد: در عصر غیبت کبری مسئله تقریب نیز توسط بزرگانی مانند شیخ طوسی و آیت الله بروجردی دنبال می‌شد و اگر اکنون ما از تقریب مذاهب دم می‌زنیم در واقع سر سفره این عزیزان نشسته‌ایم.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: آیت الله بروجردی دستور گردآوری قریب به ۴۰۰ فتوای فقهی در زمینه مناسک حج دادند، ایشان حتی در هنگام پایان عمر خود نیز نگران آینده تقریب مذاهب بودند.

وی با بیان اینکه از جمله اولیت‌های کارهای پژوهشی باید به این امر اختصاص یابد، گفت: نگاه طلاب و علمای کنونی حوزه به تقریب مذاهب باید مانند گذشتگان وبزرگان باشد.

لزوم کارهای میدانی در کنار تحقیقات کتابخانه ای برای تقریب مذاهب
نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اولین گام این است که طلاب و حوزویان شیعه و مبانی اصلی آن را به خوبی درک کنند، در گام بعدی باید با علمای اهل سنت و منابع علمی آنها آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بسیار تفکرات نادرست درمورد شیعیان توسط دشمنان ایجاد شده است، گفت: لازم است تا مناظره‌ها و گفتمان‌های علمی بین علمای شیعه و سنی ایجاد شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از دیپلماسی وحدت یاد کرده‌اند، افزود: در حال حاضر ما بخش وسیعی از مشکلاتمان در این عرصه برطرف شده است، اما دشمنان با تمام قوا در کمین اند و اگر تنها به کار کتابخانه‌ای جدای از فعالیت‌های میدانی بسنده شود، ممکن است در رسیدن به اهداف موفق نشویم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcd550f.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما