دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 10834
معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی:

خانه نخبگان قرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اختتامیه مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور طالب تاش معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولین دانشگاه در واحد قم برگزار شد.
خانه نخبگان قرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، دکتر طالب تاش معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد قم، طی سخنانی با اشاره به آیات ابتدایی سوره علق از دیدگاه مفسران گفت: خداوند به پیامبر امر فرموده بخواند به نام خدایی که از جمله صفات برتر آن خلقت است. خداوند خالق آسمان و زمین و مابین آن و از جمله انسان به عنوان بالاترین مخلوق است.

وی ادامه داد : خداوند انسان را از روح خود آفرید و در آیات مختلف راجع به خلقت و جایگاه انسان و برتری او بر سایر موجودات مطالب شگرفی فرموده است.

طالب تاش گفت: خداوند در آیه دوم می فرماید خلق الانسان من علق یعنی انسان بدان تو از چه ماده ای تشکیل شده ای پس به خود مغرور مباش پس باید در همه کارها از خداوند اکرم استعانت ورزیم و همیشه او را به یاد داشته باشیم .

ایشان با بیان گزارشی پیرامون اولین مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت : این مسابقات با حضور حدود ۱۵ هزار نفر یعنی حدود ۵۰ درصد کل کارکنان آغاز گردید .

وی گفت: این مسابقات مرحله اول در واحد ها و سپس در سطح مناطق و اکنون هم مرحله کشوری آن در سطح بسیار خوبی در واحد قم برگزار گردید.

طالب تاش اظهار داشت: مقام معظم رهبری در صحبتهای خود دغدغه هایی نسبت به جامعه اسلامی داشتند مبنی بر اینکه در جامعه اسلامی باید صوت دلنشین قرآن از جای جای آن به گوش برسد و باید در جامعه ایران حداقل ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و برنامه ریزان فرهنگی و قرآنی باید با رعایت اصول علمی در جهت ارتقا کمی و کیفی برنامه های قرآنی تلاش نمایند .

ایشان افزود : پیشنهاد می گردد انتصابات و تعیین افراد برای مسئولیت های مختلف در سطوح گوناگون با معیار قرآن باشد و ما شاهد این باشیم که مسئولین ما نه تنها با قرآن بیگانه نیستند بلکه با توجه به شرایط کاری توانایی لازم را دارند وی همچنین در ادامه این برنامه پیشنهاد کرد در پژوهشگاه قرآن و عترت خانه نخبگان قرآن تشکیل گردد که در آن قاریان حافظان و پژوهشگران قرآن به طور منظم حضور داشته و با تعامل خود بر غنای فعالیت های قرآنی دانشگاه افزوده گردد .

در ادامه برنامه دکتر غلامعلی قاسمی رییس واحد قم با اشاره به حدیث ثقلین از پیامبر اکرم ص فرمود : رسیدن به سعادت واقعی با دوبال قرآن و عترت است و کمال انسانی بدون آنها و حتی با یکی از آنها به تنهایی تحقق پیدا نخواهد کرد.

ایشان افزود : الحمدالله در جمهوری اسلامی ایران روز به روز شاهد توجه بیشتر به قرآن و اهلبیت هستیم به گونه ای که اکنون در طول سال مسابقات بسیار زیادی در زمینه قرآن و اهلبیت برگزار می گردد و از سوی دیگر مراسم های مذهبی و گرایش بسوی اهلبیت ع در سطح مناسبی می باشد .

دکتر قاسمی افزود : شناخت ، معرفت ، و علاقه جوانان ما نسبت به قرآن و اهلبیت در سطح بسیار مناسب است .
رییس واحد قم با ااشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت ع از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : برگزاری این گونه مسابقات بر اساس تفکر و تربیت اسلامی از سوی مدیرانی دلسوز در سالیان نه چندان دور در دانشگاه صورت گرفته که هم اکنون به یک حرکت بزرگ فرهنگی در جامعه تبدیل شده است .

گفتنی در پایان به نفرات برتر مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هدایایی اهدا گردید .
یاد آور می شود در بین خواهران در بخش حفظ جزء ۳۰ خانم ها زهرا زاده ایمانیان از مشهد ، وجیه خوش نژاد از قم و خدیجه الماسی از نجف آباد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب نمودند .

همچنین در بین خواهران شرکت کننده در بخش ترتیل خانم ها مرضیه فلاحتی از کرج ، نرگس نژاد وزیری از کرمان ، محبوبه جنانی از بروجرد به ترتیب حایز رتبه های اول تا سوم این دوره مسابقات شدند .

همچنین خانم ها صفری رضایی تبار از ملایر ، فاطمه حبیبی از ساری و فرحناز رضایی از ایذه توانستند رتبه های اول تا سوم بخش تحقیق را کسب نمایند .

از بین برادران شرکت کننده در مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش حفظ جزء ۳۰ احمد مرادی از تربیت حیدریه ، حسین جلالی از شاهرود و بهرام عالی پور از شهر کرد رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند .
همچنین در بخش ترتیل از بین برادران احمد شریعت از تبریز، عبدالرضا هدایتی از فراهان ، مرتضی خزاعل از خرمشهر رتبه اول تا سوم را کسب نمودند .

همچنین سید اسماعیل هاشمی از خلخال ، مصطفی صالحی از نجف آباد ، علیرضا دهقانی از تفت رتبه اول تا سوم بخش تحقیق این مسابقات را به خود اختصاص داد.
https://qomnews.ir/vdcfjcdy.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما