قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: بهره گیری از منشورهای اخلاقی در حرفه مهندسی موجب ارتقاء بهره وری می شود.
منشورهای اخلاقی در حرفه مهندسی موجب ارتقاء بهره وری می شود
به گزارش قم نیوز، مهندس امین مقومی اظهار داشت: در جهان رقابتی امروز تنها سازمان ها و حرفه هایی می توانند به خوبی رشد کنند که به بهترین وجه از منابع خود استفاده و بیشترین بهره وری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از منابع مهم سازمان ها و حرفه هایی چون مهندسی، نیروی انسانی آنها است افزود: امروزه مدیریت عملکرد به عنوان یکی از راهبردهای پیشرفت و توسعه و به روز آوری منابع انسانی و در نتیجه بهبود بهره وری نیروی کار به شمار می ورد.

مقومی خاطر نشان کرد: در مدیریت عملکرد، بهره گیری از منشورهای اخلاقی مناسب نقش تعیین کننده ای در ارتقاء بهره وری سازمان ها و حرفه ها و از جمله حرفه مهندسی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه رعایت اصول اخلاقی در سازمانها و حرفه ها همواره تاثیر عمیقی بر حوزه های متعدد مدیریت دارد افزود: رعایت اصول اخلاقی در مدیریت کیفیت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تحول، مدیریت بازاریابی و مسئولیت پذیری سازمانی و حرفه ای نقش موثری دارد و ارتقا مدیریت عملکرد در این حوزه ها تاثیر مستقیمی بر افزایش بهره وری دارد.

وی در ادامه به رعایت برخی از اصول اخلاقی اشاره کرد و ابراز داشت: مهندسان و سایر نیروهای فعال در حرفه مهندسی باید در تعاملات حرفه ای خود با راستی و صداقت برخورد کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید بر اینکه مهندسان باید تنها در حیطه دانش و توانایی های خود قبول مسئولیت کنند افزود: افزایش مسئولیت پذیری مهندسان و سایر نیروهای فعال در حرفه مهندسی، ترویج خود کنترلی و کاهش هزینه های کنترل مستقیم نیروی انسانی، کاهش تنازع های رفتاری و تعامل بهتر مدیران و منهدسان با یکدیگر، افزایش ایمنی و کاهش ضایعات کاری برخی از نتایج و آثار مثبت بهره گیری از منشورهای اخلاقی در حرفه مهندسی است که موجب ارتقاء بهره وری می شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.cdyiw6dxtgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما