شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 1954
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خبر داد:

هزار و 146 نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان قم شرکت کردند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای 3 و 4 آذر ماه با حضور هزار و 146 نفر، همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.
هزار و 146 نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان قم شرکت کردند
به گزارش قم نیوز، مهندس امین مقومی صبح جمعه در حاشیه بازدید از این آزمون که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، برق، نقشه‌برداری و ترافیک ، توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و مسکن و شهرسازی استان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه ۳ و ۴ آذر ماه در دانشگاه قم برگزار شد.

وی به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع هزار و ۱۴۶ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۹۴۰ نفر در مقطع کار‌شناسی، ۱۳۳ نفر در مقطع کاردانی و ۷۳ نفر نیز از معماران تجربی بودند.

مقومی با بیان اینکه چنانچه داوطلبان به ۵۰ درصد از سوالات پاسخ صحیح داده باشد، نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان را کسب می کنند افزود: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال بکار صادر می شود و این افراد می توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نحوه برگزاری آزمون در رشته معماری را به صورت تستی و تشریحی عنوان کرد و ابراز داشت: در رشته عمران نیز دو آزمون محاسبه و نظارت برگزار شد.

مقومی افزود: آزمون معماران تجربی استان قم نیز با حضور ۷۳ داوطلب صبح روز جمعه ۴ آذر ماه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.mn6k49noy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما