يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 23915

فرهنگ سازی در کاهش مصرف انرژی عزمی ملی می‌طلبد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه متاسفانه مصرف انرژی در ایران بیش از مصرف انرژی در اروپا است گفت: فرهنگ سازی در کاهش مصرف انرژی عزم و اراده ملی می‌طلبد.
فرهنگ سازی در کاهش مصرف انرژی عزمی ملی می‌طلبد
به گزارش قم نیوز،  مهندس سعید خان احمدلو، شامگاه شنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات مکانیک استان قم که با مشارکت گروه صنایع گیتی پسند و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در تالار آب ستاد مرکزی آبفای قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به بالا بودن مصرف انرژی در کشور اظهار داشت: آمارهای مختلف نشان می‌دهد که ایران در زمینه مصرف انرژی دارای جایگاه خوبی در جهان نیست که البته این امر در سایر بخش‌ها از جمله مصرف برخی از مواد غذایی همانند نمک و شکر نیز که زیان‌هایی برای سلامتی انسان دارد دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مصرف انرژی در ایران بیش از مصرف انرژی در اروپا است، اظهار داشت: نرخ رشد مصرف انرژی در ایران نسبت به برخی از کشور‌ها همانند ژاپن و نروژ، ۹ برابر و نسبت به عربستان که خود دارای منابع نفتی است و جمعیت بیشتری نسبت به ما دارد، سه برابر است که این نشان از بالا بودن مصرف انرژی در کشور ما دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، عنوان کرد: باید فرهنگ سازی مصرف انرژی را جدی بگیریم و قدر منابع طبیعی و نفتی خودمان را بهتر بدانیم که این امر یک عزم و اراده ملی را می‌طلبد و همگان باید در این زمینه خود را مسئول بدانند.

خان احمدلو در ادامه با تقدیر از گروه صنعتی گیتی پسند که سلسله همایش‌های تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات مکانیک را در استان‌های مختلف برگزار می‌کند، اظهار داشت: مجموعه مهندسانی که در نظام مهندسی قم عضویت دارند، دارای توانمندی و ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توانند از عهده پروژه‌های مختلف سطح استان بر آیند و در حال حاضر کمتر پروژه در قم سراغ داریم که از مهندسان بومی استفاده نشود.

۶ برگزیده همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات مکانیک استان قم در پنج بخش اصلی اساتید علمی و دانشگاهی، مهندسین طراح و ناظر تاسیسات، فروشندگان لوازم تاسیساتی، پیمانکاران پروژه های تاسیساتی و ساختمانی و مجریان مجرب تاسیسات در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjihe8.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما