سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : 10886
در چهارمین روز جشنواره فیلم عمار

آخوند چینی در مدرسه معصومیه به نمایش در می‌آید

قم نيوز : قم نیوز: در چهارمین روز جشنواره مردمی فیلم عمار مستند «آخوند چینی» و «ننه قربون» در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم اکران می‌شود.
آخوند چینی در مدرسه معصومیه به نمایش در می‌آید
به گزارش قم نیوز، امیر امیرگان اظهار کرد: در این مراسم، آثاری که به عنوان اثر برگزیده پیش بینی شده‌اند به خصوص آثاری که موضوع آنها مرتبط با تبلیغ و روحانیت است مانند مستند «آخوند چینی» و «ننه قربون» بار دیگر به نمایش در می‌آید.

وی گفت: فضلای حوزوی، کارشناسان و اساتید از جمله حجت‌الاسلام قائم مقامی از جمله افرادی هستند که برای حضور در مراسم روز چهارشنبه از آن‌ها دعوت به عمل آمده است.

جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان اینکه افتتاحیه سومین جشنواره مردمی فیلم عمار در روز سوم دی همزمان با سراسر کشور در قم آغاز شد افزود: در افتتاحیه این جشنواره، ۱۰ اثر هنری شامل مستند، انیمیشن، نماهنگ و تیزر در مدرسه معصومیه به نمایش درآمد.

امیرگان هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین اهمیت شهر قم به عنوان پایتخت علمی و دینی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بسیج مدرسه معصومیه از سوی ستاد مرکزی جشنواره فیلم عمار، میزبانی این جشنواره را به عهده گرفته است.

وی اضافه کرد: در این مراسم اقشار گوناگون تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم، طلاب مدارس علمیه، طلاب بسیجی، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، جوانان فعال در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عموم مردم حضور داشتند.

جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم خاطرنشان کرد: این مراسم با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ستاد جشنواره عمار و همچنین خانه هنر طلاب به برنامه‌های خود در قم ادامه می‌دهد.

امیرگان با اشاره به ارتباطات بسیج این مدرسه با تشکل‌های جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: این جشنواره به حمایت از آثار دینی و انقلابی می‌پردازد تا زمینه و بستر مناسبی برای تشویق فعالان این عرصه به منظور تولید آثار فاخر پیرامون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فراهم شود.

وی در خصوص فیلم‌ها و انیمیشن‌های به نمایش درآمده در افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار کرد: مستند «اخراجی‌های ۴» که به داستان تبلیغ یک روحانی در کمپ ترک اعتیاد می‌پردازد، انیمیشن ۱۴۰۴ با موضوع نمایش وضعیت جامعه ایران در سال ۱۴۰۴ و قسمت اول مستند «ننه قربون» با محوریت خدمات و پشتیبانی‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشته شدند.

جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم ادامه داد: نماهنگ‌هایی با موضوع بیداری اسلامی، نماهنگ «بابا خون داد» و «ایران که کوفه نیست» همراه با چند تیزر از دیگر آثار پخش شده در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار بود.

امیرگان خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره، حجت‌الاسلام انصاری از اساتید خانه هنر طلاب به تحلیل جشنواره و آثار برگزیده به نمایش درآمده پرداخت.

وی با بیان اینکه سری دوم نمایش آثار در سالن مفید قم برگزار شد افزود: در میان آثار پخش شده، مستند «اخراجی‌های۴» و مستند «ننه قربون» با استقبال گسترده حضار روبه‌رو شد.

جانشین بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به جایزه ویژه سومین دوره جشنواره فیلم عمار خاطرنشان کرد: اعضای بسیج مدرسه علمیه معصومیه با همکاری خانه طلاب برای تقدیر از صاحبان آثار مربوط به حوزه دین،‌ تبلیغ و روحانیت جایزه ویژه‌ای درنظر گرفته‌اند که داوری و انتخاب آثار برتر بر عهده مردم و مخاطبین است.

امیرگان با بیان اینکه دوره‌های قبلی برگزاری این جشنواره، کیفیت امسال را نداشتند ادامه داد: حجم آثار رسیده به دبیرخانه اجرایی سومین دوره جشنواره فیلم عمار نسبت به گذشته سه برابر شده است، این در حالی است که مراکز پخش فرهنگی سراسر کشور نیز رشد چشمگیری داشته‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcce4qs.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما