چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 10898
رییس سازمان ثبت احوال کشور:

صدور کارت هوشمند ملی در قم از 17 ربیع الاول آغاز می شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان ثبت احوال کشور از آغاز به کار رسمی صدور کارت هوشمند ملی در استان قم از روز 17 ربیع الاول خبر داد.
صدور کارت هوشمند ملی در قم از 17 ربیع الاول آغاز می شود
به گزارش قم نیوز، محمد ناظمی اردکانی سه شنبه شب در حاشیه سفر یک روزه به شهر مقدس قم گفت: همه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری برای صدور کارت هوشمند ملی فراهم شده و امیدواریم اعتبارات لازم برای اجرای طرح در سراسر کشور اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول صدور کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵ سال در نظر گرفته شده است، از پیش بینی صدور کارت برای ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار نفر در استان قم خبر داد و گفت: این کارت دارای ظرفیت های گسترده ای است که می تواند به عنوان ارایه دهنده خدمات الکترونیک سایر دستگاه های اجرایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور امکان خدشه و جعل کارت هوشمند ملی را غیرممکن دانست و گفت: این کارت دارای ضرایب امنیتی بسیار بالا بوده و از هفت لایه تشکیل شده و شماره ها و عکس روی کارت به صورت لیزری است و امکان استفاده از کارت برای کسی غیر از صاحب کارت حتی در فضای مجازی امکان ندارد.

وی همچنین بر ضرورت تهیه پایگاه داده ها در دستگاه های اجرایی بر اساس مهندسی مورد نیاز کارت هوشمند ملی تاکید کرد و گفت: یکی از مزیت های مهم کارت هوشمند ملی شکل گرفتن تمامی پایگاه های داده ای کشور بر اساس کد ملی افراد و عدم استفاده از کدهای اختصاصی و کارت های متعدد است.

ناظمی اردکانی در پایان با بیان اینکه در اجرای طرح کارت هوشمند ملی از بالاترین فناوری کشور و از تجربه کشورهای موفق در این زمینه استفاده شده است، اظهار داشت: امیدواریم در انتخابات آینده ریاست جمهوری بتوان از کارت هوشمند ملی به عنوان جایگزین شناسنامه استفاده کنیم که امکان گزارش گیری و صحت اطلاعات آن بسیار بالا و به صورت الکترونیکی است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfccdy.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما