سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : 10875
رئیس سازمان ثبت احوال:

900 هزار ازدواج در برابر 150 هزار طلاق

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان ثبت احوال گفت: در حال حاضر سالانه 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق در کشور به ثبت رسیده و به این ترتیب نرخ رشد جمعیت ایران 1.3 درصد است.
900 هزار ازدواج در برابر 150 هزار طلاق
به گزارش قم نیوز، محمد ناظمی اردکانی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی در قم اظهار کرد: ۹۶ سال از تاسیس سازمان ثبت احوال می‌گذرد و سوم دی ماه نیز به همین مناسبت به نام روز ملی ثبت احوال نامیده شده است.

وی افزود: ثبت احوال یک سازمان حاکمیتی است که سه وظیفه مهم ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، فوت، ازدواج و طلاق و نیز ثبت تغییرات کد پستی، صدور اسناد هویتی مانند شناسنامه و تولید و نشر آمار اطلاعاتی و جمعیتی در سطح کشور را بر عهده دارد.

نوین‌سازی ثبت احوال در دستور کار قرار دارد
رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب چند مرحله پیشرفت چشمگیر در این سازمان به وقوع پیوسته است گفت: نوین‌سازی ثبت احوال از جدیدترین تغییرات در این سازمان به شمار می‌رود تا از فناوری‌های جدید در امور مربوطه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وقایع حیاتی در داخل کشور و نیز برای ایرانیان در خارج از کشور به روز ثبت می‌شود به طوری که امروز می‌توانیم جمعیت کشور را به روز اعلام کنیم.

امکان ارائه آمار به روز جمعیت به صورت منطقه‌ای فراهم است
ناظمی اردکانی با تاکید بر نهادینه کردن ثبت کدپستی در سطح جامعه بیان داشت: در این صورت می‌توان جمعیت هر منطقه را به روز اعلام کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به صدور مکانیزه شناسنامه‌های جدید و عدم امکان جعل آن‌ها گفت: در حال حاضر امکان جعل کارت ملی وجود دارد به همین دلیل کارت ملی هوشمند طراحی شده و به دلیل وجود زیرساخت‌های الکترونیکی خوبی که در قم وجود دارد این طرح به صورت پایلوت در قم شروع شده و از ۱۷ ربیع‌الاول به صورت رسمی در سطح کشور صادر خواهد شد.

اختصاص یک شماره ملی به ایرانیان برای استفاده همه دستگاه‌ها
وی ادامه داد: شماره ملی عددی اختصاصی برای هر فرد ایرانی است که در حال نهادینه شدن در کشور است و به این ترتیب همه دستگاه‌ها می‌توانند برای افراد از این شماره استفاده کنند.

۹۰۰ هزار ازدواج در مقابل ۱۵۰ هزار طلاق
ناظمی اردکانی آمار و اطلاعات جمعیتی را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر آمار به روز کشور در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد و شاهد هستیم به طور متوسط یک میلیون و ۴۰۰ هزار ولادت و ۴۰۰ هزار فوت در کشور روی می‌دهد و میزان ازدواج هم ۹۰۰ هزار مورد و طلاق هم ۱۵۰ هزار طلاق در کشور صورت می‌گیرد بنابراین نرخ جمعیت ایران ۱.۳ درصد است.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه اگر این روند ادامه یابد پس از ۳۰ سال میزان ولادت و فوت در ایران برابر خواهد شد افزود: پس از آن نیز در صورت رسیدن جمعیت ایران به ۸۰ میلیون نفر شاهد کاهش جمعیت خواهیم بود به همین دلیل مسئولان کشور سیاست‌های جمعیتی را اصلاح کرده و قانون کنترل جمعیت را حذف کرده‌اند و بسته‌های تشویقی برای افزایش جمعیت هم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaman6.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما