پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 10928
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم:

برخورد با اعتياد نيازمند راهکارهاي علمي است

قم نيوز : سرهنگ صادقی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، گفت: برخورد با اعتياد نيازمند راهکارهاي علمي است.
سرهنگ صادقی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم.
سرهنگ صادقی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم.
به گزارش قم نیوز، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم بيان مهمترين پيامدهاي اجتماعي اعتياد در جامعه اظهار داشت: هزينه هاي اقتصادي که از سوي دولت براي مقابله با اين معضل پرداخت مي شود، از قبيل دستگيري ها، رزمايش ها، محاکمه ها، نگهداري و هزينه هاي بازپروري معتادان، هزينه هاي انسداد مرزها و مانند اينها رقم قابل توجهي است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به از دست رفتن سرمايه هاي انساني به عنوان پيامد اعتياد در جامعه عنوان داشت: برخورد با اعتياد نيازمند راهکارهاي علمي است، افرادي که مي توانند نيرو و توان خويش را در راستاي عمران و پيشرفت کشور به کار گيرند و در سازندگي آن سهم بسزايي داشته باشند در اثر غفلت به دام اعتياد دچار مي شوند.
سرهنگ صادقی، با اشاره به اينکه آنچه که امنيت و نظم اجتماعي را تهديد مي کند، ناديده گرفتن قوانين و ارزش ها است؛ تصريح کرد: زيان بار بودن مواد مخدر در ابعاد گوناگون توليد و قاچاق، عرضه و مصرف از نظر بهداشتي و اقتصادي براي افراد خانواده و جامعه امری بدیهی است.

وی با با بيان اينکه اقدامات گسترده در زمينه برخورد با اين معضل اجتماعي بعمل آمده است، اظهار داشت : شناسايي و انهدام باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر، دستگيري قاچاقيان، برخورد با خرده فروشان و پاکسازي مناطق آلوده از جمله اقدامات صورت گرفته در اين زمينه است.

شایان ذکر است اکثر کشفیات مواد مخدر در استان قم، مربوط به مواد مخدر ترانزیتی به سایر استان‌هاست و کمتر از ده درصد این کشفیات به استان قم مربوط می‌باشد.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcjohev.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما