دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 10948
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری قم:

دانشگاه علمي كاربردي در ارتباط بين علم و صنعت سهم ویژه‌ای دارد

قم نيوز : معاون سياسي امنيتي استاندار قم نخستين همايش بررسي موانع و چالش هاي پيش روي پژوهش هاي كاربردي و كارآفريني، بر نقش ويژه دانشگاه جامع علمي كاربردي در برقراري ارتباط بين علم و صنعت تاكيد كرد.
حجت السلام عرب انصاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم.
حجت السلام عرب انصاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم.
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمين محمدمهدي انصاري در نخستين همايش بررسي موانع و چالش هاي پيش روي پژوهش هاي كاربردي و كارآفريني، با ابعاد مختلف علم بشري و دامنه گسترش آن در جامعه كنوني اظهار داشت: هنوز علم بشر نتوانسته نياز هاي انسان ها را به طور كامل پاسخگو باشد و اين نمايان نقص كنوني علم است.

معاون سياسي امنيتي استاندار قم با اشاره به نگاه ويژه و فراگير دين مبين اسلام به علم آموزي تصريح كرد: آيات قرآن كريم و روايات معصومين سلام الله عليهما باب هاي گسترده اي از علم را به سوي انسان ها مي گشايد و اخباري از تكنولوژي هاي مافوق تصور بشر مي دهد.  دستيابي انسان امروزي به دانش هاي نوين و تكنولوژي بسيار موثر بوده اما افق هاي روشن تري از علم پيش روي بشريت است.

وي با تاكيد بر اينكه قرآن كريم مملو از مفاهيم و مسايل علمي است خاطرنشان كرد: با فراگيري علم توام با ايمان دروازه هاي فراتري از علم به سوي بشريت تشنه دانش گشوده خواهد شد كه پاسخگوي نيازهاي انسان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين انصاري در ادامه سخنان خود پژوهش و تحقيق را زمينه ساز پويايي و كاربردي سازي علوم مختلف عنوان كرد و افزود: گسترش و تقويت امور پژوهشي در مراكز علمي و آموزشي، علاوه بر توليد علم زمينه توسعه همه جانبه و پايدار را فراهم مي نمايد.

وي با بيان اينكه دانشگاه جامع علمي كاربردي مي تواند گام هاي موثري در كاربردي سازي علوم بردارد افزود: مديريت استان نگاه ويژه اي به تهيه برنامه اي مدون براي فعاليت ها و تدوين سند آمايش سرزميني دارد كه پژوهش مي تواند زمينه تدوين سندي كاربردي و تسهيل امور تحقق آن را فراهم نمايد.

معاون سياسي امنيتي استاندار قم همچنين در پايان سخنان خود خواستار فعاليت مراكز آموزشي و دستگاه هاي مرتبط در جهت برقراري ارتباط بين علم و صنعت و همچنين استفاده از اقدامات پژوهشي در گسترش صنايع استان شد.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcbw9b8.rhbgapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما