قم نيوز : قم نیوز: جلسه شورای اداری استان قم با حضور استاندار قم، کرمرضا پیریایی، در حضور آیت الله العظمی نوری همدانی و در دفتر ایشان برگزار شد.
آیت الله العظمی نوری همدانی.
آیت الله العظمی نوری همدانی.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، كرمرضا پيريايي استاندار قم در اين جلسه، طي سخناني تصريح كرد: اين جلسه در آستانه يوم الله نهم دي و با توجه به نقش ويژه مرجع عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت الله نوري همداني در حماسه هاي نهم و نوزدهم دي برگزار مي شود.

وي فرصت ديدار با علما را بهترين فرصت براي خود و مديران استان دانست و افزود: در اين جلسات ضمن ارائه گزارش اقدامات و فعاليت‌هاي صورت گرفته در استان، از رهنمودها و ديدگاه‌هاي بينشي و رهگشاي علما استفاده مي كنيم.

استاندار قم با تاكيد بر لزوم پاسداشت يوم الله نهم و نوزدهم دي ماه و دهه بصيرت، از اين دو مناسبت به عنوان حماسه هاي تاريخي و بيادماندني ملت بزرگ و حماسه ساز ايران اسلامي ياد كرد و گفت: اين دو حماسه اتحاد و پيوند امام و امت و بصيرت و موقعيت شناسي ملت ايران را به جهانيان نشان داد .

پيريايي همچنين با اشاره به نقش بصيرت در خنثي سازي توطئه هاي دشمنان در طول حيات طيبه انقلاب اسلامي، افزود: عنصر بصيرت حاصل درس امام و رهبري در پيشبرد انقلاب اسلامي و اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي است. وي در ادامه سربازي رهبر و خادمي مردم را بهترين توصيف براي مديريت در نظام اسلامي برشمرد و گفت: همه ما در عرصه خدمت بايد اين نكته را در سرلوحه كار خود قرار دهيم.

استاندار قم با اشاره به اين كه فضاي وفاق ، همدلي و روحيه كار جمعي خوبي در استان شكل گرفته است، گفت: تلاش خواهيم كرد تا از اين فضا به بهترين شكل ممكن براي پيشرفت و توسعه قم و نيل آن به جايگاه واقعي آن به عنوان جهانشهر شيعي استفاده كنيم.

آيت الله العظمي نوري همداني نيز طي سخناني ضمن ابراز خرسندي از حضور پيريايي در كسوت استانداري قم، اسلام، مردم و ولايت فقيه را سه ركن انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: محور انقلاب اسلامي مبتني بر اين سه اصل است. وي با تقسيم بندي مسوليت در اسلام به سه دسته فردي، اجتماعي و شغلي، تصريح كرد:خودسازي، ايمان، علم، عقل و تقوا جزء مسوليت هاي شخصي و فردي محسوب مي شوند.

اين مرجع تقليد با تاكيد بر اهميت مسوليت اجتماعي در اسلام، امر به معروف و نهي از منكر، شناخت زمان و توجه به اجتماع را از مهم ترين مسوليت هاي اجتماعي عنوان كرد و افزود: اسلام دين اجتماعي است و همه در آن مسول هستند.

آيت الله العظمي نوري همداني در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت حماسه هاي ۹ و ۱۹ دي، ادامه داد: بنده در جريان فتنه ۸۸ و از سر احساس وظيفه، به استان هاي مختلف كشور سفر كرده و بصيرت افزايي كردم.
وي به شعار معروف خود مبني بر خامنه اي كوثر است دشمن او ابتر است اشاره و تصريح كرد: اين شعر به فضل الهي عالم گير شده و در جريان سفر به كشورهاي اسلامي و تانزانيا شاهد طنين انداز شدن اين شعار در مجالس بوديم.

آيت الله العظمي نوري همداني انقلاب اسلامي را زمينه ساز ظهور امام عصر دانست و گفت: این انقلاب الهی هر روز چهره مستکبران را بیش از گذشته آشکار می‌سازد و مستضعفان را تقویت می‌کند و همین مسئله نشان‌دهنده زمینه ساز بودن آن برای ظهور امام عصر(عج) است.

وي در پايان با اشاره به اين كه شغل در نظام اسلامي مسوليت آفرين و امانتي الهي است، از مديران خواست تا با اين نگاه و با نهايت تواضع و فروتني و حسن برخورد وظيفه خود را انجام دهند.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdciy3az.t1aur2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما