دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 11645
ویژه مناطق 1 و 5 شهری قم

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مناطق 1 و 5 شهری قم در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم ویژه این مناطق مورد تاکید قرار گرفت.
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، غروب یکشنبه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم ویژه مناطق ۱ و ۵ شهری قم برگزار شد که این جلسه چند مصوبه همراه داشت.

در ابتدای این جلسه سید رضا دهناد معاون برنامه ریزی استاندار قم گفت: این جلسه سیزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان قم در سال ۹۱ است که با موضوع رسیدگی به وضعیت عمومی مناطق مهم ۱ و ۵ شهری قم برگزار می‌شود.

وی آماری از تعداد جمعیت، تراکم جمعیتی، تعداد بوستان ها و فضای سبز، اماکن متبرکه، مجتمع های فرهنگی، تعداد مدارس و دانش آموزان به تفکیک مقطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی، مدارس علمیه، مراکز تحقیقاتی، حسینیه ها، کتابخانه ها، اماکن ورزشی، ادارات دولتی مستقر و مراکز بهداشت ۱ و ۵ شهری قم ارائه داد.

دهناد ادامه داد: با توجه به بافت فرسوده و کهن این مناطق امکان انجام فعالیت های عمرانی به خصوص از نظر فضای سبز این مناطق شهری فقیر هستند.

معاون برنامه ریزی استاندار گفت: به لحاظ پروژه های اجرایی، ۲۴ پروژه از پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان قم در این مناطق شهری قرار دارد که با توجه به تخصیص اعتبار مناسبی که برای این پروژه ها صورت گرفته کل این پروژه ها در حال اجراست.

در ادامه این جلسه معاون امور عمرانی استاندار قم گزارشی از بازدید استاندار قم و هیئت همراه از مناطق ۱ و ۵ شهری قم و همچنین طرح های عمرانی در حال احداث این مناطق ارائه داد.

جواد دلاوری افزود: در بازدید های امروز یک سالن ورزشی مدرسه و همچنین مرکز بهداشت مسجد مقدس جمکران به بهره برداری رسید.

وی از پروژه بلوار پیامبر اعظم (س) ،ادامه بلوار شهید روحانی و مجموعه فرهنگی تاریخی چهل اختران به عنوان مهمترین طرح های در دست اجرا در مناطق ۱ و ۵ شهری قم نام برد.

دلاوری درباره روند پیشرفت فیزیکی احداث بوستان شیخ خواجه ابا صلت نیز گفت: عملیات اجرایی این بوستان در فاز ۱ و ۲ انجام شده و تملک قسمت عمده ای از فاز ۳ هم انجام شده که با بهره برداری کامل از این بوستا ۵ هزار متر مربه به فضای سبز مناطق ۱ و ۵ شهری قم اضافه می شود.

معاون امور عمرانی استاندار قم اظهار داشت: بخشی از پروژه مهم مترو قم نیز در این مناطق شهری قم قرار دارد که در قسمتی از این پروژه در سمت جمکران حدود ۱۰۰۰ متر حفاری صورت گرفته است.

وی از بیمارستان فرقانی به عنوان یکی دیگر از طرح های در حال اجرا در این مناطق شهری نام برد و افزود: این پروژه در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دلاوری درباره شبستان جنوب شرقی مسجد مقدس جمکران گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبرری به استان قم است که ۷ میلیارد تومان اعتبار آن بوده است که از این مقدار حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا کنون اعتبار تخصیص یافته است که با برگزاری مناقصه زمانبندی مناسبی برای این کار انجام خواهد شد.

در این جلسه مصوب شد نامه ای از سوی جلسه برنامه ریزی استان جهت پیگیری تکمیل ساختمان داروخانه مرکز بهداشت مسجد مقدس جمکران که امروز افتتاح شد تنظیم شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد طرح های مهر ماندگار استان قم از جمله بیمارستان فرقانی و بیمارستان امجدی و همچنین مجتمع توانبخشی جانبازان با تشکیل جلسه ای با حضور جناب آقای محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور و معاونین برنامه ریزی و امور عمرانی استاندار قم پیگیری شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد پیگیری تملک زمینی برای ایجاد زائر سرا در مشهد برای قمی ها و به صورت تهاتر تهیه زمینی برای ایجاد زائر سرا در قم برای مشهدی ها صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/

https://qomnews.ir/vdcgn39q.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما