دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 11509
پیریایی عنوان کرد:

بازدید از مناطق شهری در جهت کاهش مشکلات است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم اظهار داشت: به جهت مشکلات ساختاری که در استان قم وجود دارد تنها راه کاهش مشکلات مناطق مختلف شهری حضور مسئولان استانی در این مناطق است.
بازدید از مناطق شهری در جهت کاهش مشکلات است
به گزارش قم نیوز، کرم‌رضا پیریایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که عصر یکشنبه ویژه مناطق ۲ و ۶ شهرداری قم برگزار شد ضمن اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از این مناطق شهری گفت: این بازدیدها و برگزاری این جلسات در دل مناطق مختلف شهری از مواردی است که می‌تواند نقص ساختاری استان قم را برطرف کند.

وی افزود: از جمعیت یک میلیون و صد وهشتاد هزار نفری استان قم حدود یک میلیون و صد هزار آن در شهر قم متمرکز هستند که این کار را برای خدمت رسانی به این جمعیت عظیم کمی مشکل می کند.

استاندار قم ادامه داد: اگر این جمعیت در هفت یا هشت شهر تقسیم می‌شد با توجه به اینکه هر شهر یک فرماندار و یک گروه برنامه ریزی و اجرایی مجزا دارد ارائه خدمت به مردم را راحت تر می‌کرد به طور مثال استان مرکزی که همجوار استان قم می باشد دارای چندین شهر است و تمرکز جمعیتی مانند استان قم در مرکز این استان وجود ندارد.

پیریایی با بیان اینکه با اضافه شدن چند شهر به استان قم باز هم مشکلات ساختاری این استان مرتفع نخواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر بهترین راه برای کاهش مشکلات گوناگون مردم حضور مسئولین اجرایی و بازدید از مناطق مختلف قم است.

وی افزود: در جریان این بازدیدها مسئولان استانی از نزدیک در جریان مشکلاتی قرار می گیرند که مردم شاید به دلیل تراکم بالای جمعیت در شهر قم و مدیریت متمرکز در دستگاه‌های مختلف استان قم قادر به طرح مشکلات خود نباشند.

استاندار قم بیان داشت: در جریان برنامه های امروز در نشستی که با تعدادی از ایثارگران مناطق مورد بازدید انجام شد احساس می شد که دسترسی مجموعه ایثارگران و خانواده های معظم شهداء استان با مدیریت ایثارگران استان قم به دلیل موقعیت ساختمان و و دوری مسافت این مجموعه به راحتی صورت نمی گیرد.

پیریایی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد برای حل مشکلات مجموعه ایثارگران شورایی مشورتی تشکیل شود که از هر منطقه هشتگانه شهرداری قم ۵ نفر که در مجموع ۴۰ نفر می شوند انتخاب شوند و با برگزاری جلسات منظم ماهیانه در جهت حل مشکلات برنامه ریزی شود.

شورای مشورتی ایثارگران استان قم تشکیل می‌شود
با دستور استاندار قم شورای مشورتی ایثارگران استان قم در جهت بررسی و حل مشکلات ایثارگران و جانبازان استان تشکیل می شود.

نشست هم اندیشی استاندار قم با مشاوران ایثارگر استان قم عصر یکشنبه در ناحیه ۲ اموزش و پرورش قم برگزار شد.

در این نشست که جمعی از جانبازان، خانواده های شهداء و برخی از مسئولین استانی حضور داشتند تعدادی از جانبازان و خانواده های معظم شهداء به طرح مشکلات پیش روی خود پرداختند.

بعد از طرح این مشکلات استاندار قم به مطرح کنندگان مشکلات اطمینان خاطر داد که این مشکلات به طور کامل و با جدیت پیگیری خواهد شد.

کرم‌رضا پیریایی فرصت پیش آمده برای برگزاری این جلسات را ارزشمند عنوان کرد و گفت: استان قم درگیر مشکلات ساختاری است و به دلیل اینکه از حدود یک میلیون و صد و هشتاد هزار جمعیت استان قم حدود یک میلیون و صد هزار نفر آن در شهر قم ساکن هستند و این تمرکز جمعیت با یک مدیریت واحد مشکلاتی را در خدمت رسانی به همشهریان قمی ایجاد کرده است.

وی پیشنهاد داد برای کاستن از مشکلات جانبازان و خانواده معظم شهداء و ایثارگران شورای مشورتی ایثارگران استان قم با مسئولیت معاونت سیاسی امنیتی استاندار قم و همچنین حضور فرماندار قم ، مدیرکل بنیاد شهید استان قم و مشاور امور ایثارگران استاندار قم تشکیل شود.

استاندار قم افزود: این شورا با حضور ۴۰ نفر از جانبازان و ایثارگران استان قم به نمایندگی از این قشر فداکار و به صورت حداقل ماهیانه یکبار تشکیل جلسه دهند تا در این جلسات مشکلات مطرح شده در جلسه امروز و همچنین دیگر مشکلات ایثارگران به طور کامل بررسی و در جهت رفع این مشکلات تصمیم گیری شود.

در پایان این نشست از نخبگان جامعه ایثارگران و خانواده معظم شهداء استان قم با اهدای هدایا و لوح یادبود تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcf1tdy.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما