چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 11034
کوشافر خبر داد:

صدور 130پروانه ابطال برای کارگاه های سوهان پزی طی چهار سال گذشته در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه سوهان پزان قم با اشاره به مشکلات متعدد اقتصادی تولید کنندگان سوهان، گفت: طی چهار سال گذشته 130 پروانه ابطال برای کارگاه های سوهان پزی صادر شده است.
صدور 130پروانه ابطال برای کارگاه های سوهان پزی طی چهار سال گذشته در قم
به گزارش قم نیوز، علی اکبر کوشافر گفت: وضعیت اقتصادی اصلا برای سوهان پزان و تولید کنندگان این محصول مناسب نیست و قیمت مواد اولیه بسیار افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: حتی وضعیت به شکلی است که برای تهیه قوطی ها نیز دچار مشکلاتی هستیم، چرا که فولاد خیلی گران شده و اگر یک قوطی سوهان ۲ هزار تومانی به فروش برسد، تنها هزار تومان آن قیمت خود قوطی است.

کوشافر با بیان اینکه از جمله مشکلات دیگر این اتحادیه و اعضای آن، عوارض سنگین شهرداری است، گفت: مدتی است که قرار بر این است که ۲ درصد از میزان درآمد فروش محصول به عوارض شهرداری تعلق گیرد که البته این میزان هرسال در حال افزایش است.

وی در این زمینه گفت: برای نمونه اگر سال گذشته ۷۰۰ هزار تومان عوارض پرداخت می شد، امسال ۳۰۰ هزار تومان دیگر بر روی آن آمده و همین تولید کننده ای را که خود دچار مشکلات مختلف اقتصادی است را با معضلات بیشتری روبه رو می کند.

به دلیل شرایط اقتصادی سوهان پزان، امورات کارگران نمی گذرد
رئیس اتحادیه سوهان پزان قم تاکید کرد: وضعیت کار سوهان پزان طوری شده که امورات کارگران نمی گذرد و در این چهار سال اخیر که عوارض شهرداری برقرار شده است حدود ۱۳۰ پروانه ابطال برای تعدادی از کارگاه ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل کارگاه های زیرزمینی بر عهده مجمع امور صنفی و نظارت اداره بهداشت است، گفت: در اثر تورم و بالا رفتن قیمت مواد اولیه مانند، روغن، زعفران و پسته و حتی فولاد، تهیه اجناس اولیه مرغوب به سختی ممکن است، برای مثال به جای تهیه مغز پسته با همان قیمت صادراتی، تولید کننده مغز پسته باکیفیت معمولی و قیمت کمتر را تهیه می کند.

همزمان با افزایش دلار، مواد اولیه نیز بسیار گران شده است
کوشافر تاکید کرد: همزمان با افزایش قیمت دلار، بسیاری اقلام مانند پسته و زعفران هم گران شده است و یک تولید کننده نمی تواند به قیمت صادر شده آن را در داخل تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته تا کنون قیمت برخی اجناس در زمینه تولید سوهان ۲ برابر یا حتی چهار برابر شده است، گفت: تسهیلات خاصی برای کمک به سوهان پزان در نظر گرفته نشده، البته در زمینه صادرات حمایت هایی می شود اما به طور کلی سوهان در حال حاضر صادرات چندانی ندارد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci5uaz.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما