قم نيوز : قم نیوز: همزمان با 28 صفر شهر مقدس قم درسالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام ، خاتم انبيا حضرت محمد مصطفي(ص) و شهادت سبط اكبرش حضرت امام حسن مجتبي (ع) غرق در ماتم و عزا شد.
آیین سوگواری سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، فضاي غم و اندوه و آواي حزن انگيز قرآن مجيد و نوحه سرايي بر اين شهر مقدس سايه افكنده و مومنان و لبيك گويان به پيام وحي با برگزاري آيين هايي به سوگ نشستند.

ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) همراه زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) با تشكيل دسته‌هاي سينه زني و زنجير زني و با حضور در حرم مطهر آن حضرت در غم رحلت پيامبراكرم (ص) و شهادت سبط اكبرش اشك ماتم ريختند.

بيوت آيات عظام و دفترمقام معظم رهبري در قم نيز به همين مناسبت آيين هايي برپا و سخنرانان گوشه هايي از زنـدگاني گهربار حضرت محمدبن عبدالله (ص) و امام حسن مجتبي (ع) را بيان كردند.

كاروان هاي عزاداري از شهرهاي ديگر نيز به مناسبت رحلت حضرت محمدبن عبدالله و امام حسن مجتبي (ع) به قم آمده اند نيز جلوه ويژه و روحاني را به اين شهر داده اند.

مسجد مقدس جمكران و برخي از بقاع متبركه امامزادگان نيز پذيراي عزاداراني است كه در سوگ آخرين فرستاده خداوند و فرزند گرامي اش نشسته و اشك ماتم مي ريزند.

حضور جوانان و نوجوانان درآيين هاي عزاداري و دسته جات سوگواري جلوه خاصي به اين آيين باشكوه و معنوي داده و نوحه سرايي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيز در قم طنين انداز شده است.

آيين هاي تعزيه و شبيه خواني نيز در اين روز درحال اجراست و اين مراسم سنتي كه بيشتر مربوط به زندگاني و مظلوميت حضرت امام حسن مجتبي (ع) مي باشد، مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.
مسلمانان خارجي مقيم قم بويژه عراقي ها، افغان ها، پاكستاني ها و ديگر مليت ها نيز با راه اندازي هيات هاي مذهبي در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجتماع و درغم جانكاه رحلت پيامبر اكرم (ص) و شهادت سبط اكبرش اشك ماتم ريختند.

در همين حال مردم قم با ايجاد ايستگاه هاي صلواتي در نقاط مختلف شهر نيز به پذيرايي از سوگواران پرداختند تا خود را در عزاداري خاتم پيامبران و فرزند گراميش سهيم بدانند.

براساس يك سنت ديرينه نيز مردم قم دراين روز با پخت شله زرد و آش، آن را به عنوان نذري به درب منازل بويژه افراد فقير و بي بضاعت مي دهند.

شيفتگان و دوستداران اهل بيت (ع) در ديگر شهرهاي استان قم نيز هم در سوگ رحلت پيامبر اكرم(ص) و شهادت امام حسن (ع) گريستند

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcftxdy.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما