شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 11316
تسلیت زائران جمکران به صاحب‌الزمان (عج)

قم در سوگ ابا المهدی (عج) غم‌ بار شد

قم نيوز : قم نیوز: در شب شهادت امام حسن عسگری(ع) شهر مقدس قم غرق در سوگ و عزا شده است.
قم در سوگ ابا المهدی (عج) غم‌ بار شد
به گزارش قم نیوز، همزمان با فرا رسیدن هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) شهر قم یکپارچه غرق در ماتم و عزا شده است و مراسم‌های ویژه عزاداری در نقاط مختلف این شهر برپا شده است.

در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مراسم ویژه عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد و پس از آن مراسم سوگواری و عزاداری با مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد برپا شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن سوگواری و عزاداری، شهادت امام حسن عسکری (ع) را به صاحب‌الزمان (عج) تسلیت گفتند.

همچنین در مسجد مقدس جمکران نیز مراسم ویژه عزاداری با حضور گسترده زائران و مجاوران این مکان مقدس برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم در سوگ شهادت غریب سامرا اشک ماتم ریختند و به سر و سینه زدند.

امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۳۲ هجری در مدینه چشم به جهان گشود. مادر والا گهرش سوسن یا سلیل زنی لایق و صاحب فضیلت و در پرورش فرزند نهایت مراقبت را داشت تا حجت حق را آن چنان که شایسته است پرورش دهد. این زن پرهیزگار در سفری که امام عسکری (ع) به سامرا کرد، همراه امام بود و در سامرا از دنیا رحلت کرد.

دوران عمر ۲۹ ساله امام حسن عسکری (ع) به ۳ دوره ۱۳سال زندگی در مدینه، ۱۰ سال زندگی در سامرا قبل از امامت و ۶ سال امامت تقسیم می‌شود.

دوره امامت حضرت عسکری (ع) با قدرت ظاهری بنی عباس مصادف بود؛ امام حسن عسکری (ع) از ۶ سال دوران اقامتش ۳ سال را در زندان گذراند.

این امام همام در مدت ۶ سال امامت آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی شیعیانی که از راه‌های دور برای کسب فیض به محضر امام (ع) می‌رسیدند، بر جای گذاشت.

آن حضرت که از سوی خلیفه عباسی مسموم شده بود در روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری به شهادت رسید.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb0fb8.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما