دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 11173
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد

ترجمه 33 کتاب در نقد تفکرات غرب

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از ترجمه آثار اندیشمندان غربی در نقد بنیان‌های تفکر غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر در این زمینه 33 کتاب در دست ترجمه قرار دارد.
ترجمه 33 کتاب در نقد تفکرات غرب
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رجبی امروز در حاشیه دیدار مسئولان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با آیت الله مصباح یزدی به تشریح فعالیت بخش‌های مختلف موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: برگزاری جلسات خانه خوبان ویژه خانواده‌ها از برنامه‌های موسسه در ارتباط با تقویت بنیان‌های نهاد خانواده است و این جلسات که به صورت پرسش و پاسخ هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود مورد استقبال گسترده خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز تربیت مشاور این موسسه گفت: مرکز سنجش استعدادها از دیگر بخش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است و این مرکز نسبت به شناسایی استعدادهای دانش پژوهشان اهتمام دارد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت مرکز زبان‌های خارجی موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: این مرکز عهده دار ترجمه آثار و تربیت مترجم است.

وی از ترجمه آثار اندیشمندان غربی در نقد بنیان‌های تفکر غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر در این زمینه ۳۳ کتاب در دست ترجمه قرار دارد و تعدادی کتاب نیز ترجمه شده است که در این کتب نقد بنیان‌های تفکر غرب از دیدگاه اندیشمندان غربی مورد توجه قرار گرفته است.

رجبی با اشاره به حضور فعال فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراکز علمی، حوزوی و نهادهای اجرایی کشور اضافه کرد: برخی فارغ التحصیلان موسسه پس از اعزام به خارج کشور به عنوان امام جماعت و جمعه، مسئول فعالیت‌های فرهنگی و... در کشورهای مختلف به ایفای نقش می‌پردازند.

وی از تهیه مجموعه ۱۵۰ قسمتی معرفی اسلام خبر داد و گفت: این مجموعه به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در حال آماده سازی است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: تهیه مجموعه قلمرو دین در معارف اسلام از دیگر فعالیت‌های موسسه است که ۲۰ قسمت آن آماده شده و ۳۰ قسمت نیز در دست تهیه و تولید است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcc1sqs.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما