سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 11185
رئیس اتحادیه شیشه‌بران قم:

هنر آیینه‌کاران و شیشه‌بران قمی ناشناخته مانده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه شیشه‌بران و فروشندگان شیشه و آیینه در قم با اشاره به رشد و شکوفایی استعداهای پنهان اصناف در نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه‌های محلی برای نشان دادن ظرفیت‌ها و استعدادهاست.
هنر آیینه‌کاران و شیشه‌بران قمی ناشناخته مانده است
به گزارش قم نیوز، اصغرکریمی در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه لوستر و دکوراسیون داخلی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در استان قم بسیار مفید است اظهار کرد: هنوز خدمات صنف آینه‌کاران و شیشه‌بران در استان قم نهادینه نشده است.

وی از جمله خدمات این صنف را طراحی و ساخت میزهای شیشه‌ای LCD دانست و بیان کرد: اتحادیه شیشه بران و فروشندگان شیشه و آیینه از جمله اصنافی هستند که هنر آنان با اشکال گوناگون به چشم می‌خورد ولی هنوز این هنر زیبا نتوانسته است در بین مردم قم جای ویژه‌ای برای خود باز کند.

فعالیت ۳۲۰ عضو در اتحادیه
رئیس اتحادیه شیشه بران و فروشندگان شیشه و آیینه در قم ادامه داد: هم اکنون ۳۲۰ عضو فعال پروانه‌دار در ۱۹ رسته گوناگون در استان قم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز خدمات این صنف به مردم کامل معرفی نشده است تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها یک اقدام بسیار موثر و مفید است و می‌تواند توانمندی‌های این صنف را به مردم معرفی کند.

کریمی اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه را برای معرفی توانمندی‌های قم و جذب سرمایه‌گذاری در این خصوص بیش از بیش فراهم می‌کند.

وی نمایشگاه‌ها را محلی برای نشان دادن ظرفیت‌ها و استعدادهای اصناف دانست و ابراز داشت: اگر نمایشگاه‌ها به صورت متمرکز و دائمی باشد در پیشبرد اهداف استان تأثیرات مطلوبی می‌گذارد.

هنر آیینه کاران و شیشه بران قمی ناشناخته مانده است

رئیس اتحادیه شیشه‌بران و فروشندگان شیشه و آیینه در قم با ابراز نگرانی از ناشناخته بودن هنر آینه کاری و شیشه بری در استان قم تصریح کرد: هنر هنرمندان قمی با تغییر برند در نمایشگاه مبل تهران با قیمت‌های بسیار گزاف به فروش می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نمایشگاه‌ها به فروشگاه تبدیل شود تصریح کرد: باید در نمایشگاه هنر هنرمندان به علاقمندان عرضه شود.

کریمی ورود به نمایشگاه‌ها را نوعی بازاریابی برای شرکت کنندگان دانست و ابراز داشت: در این مکان زیر ساخت‌های بازار عرضه و تقاضا فراهم می‌شود.

وی اتحادیه شیشه بران و فروشندگان شیشه و آیینه را در قم از قدیمی‌ترین اصناف ذکر و عنوان کرد: این صنف قدیمی اکنون مشکلات گوناگونی دارند که برخی از این مشکلات با به روز شدن تولیدات برطرف می‌شود.

رئیس اتحادیه شیشه بران و فروشندگان شیشه و آیینه در قم اهداف این اتحادیه اشاره و ابراز داشت: منسجم و هماهنگ کردن اعضا و رسته‌های صنف از جمله اهداف ما است.

وی از جمله رسته‌هایی که زیر نظر اتحادیه این صنف به کار اشتغال دارند را شیشه بری، شیشه بری اتومبیل، آیینه فروشی، آیینه سازی، آیینه و شمعدان، لوستر فروشی، شیشه خم و تولید شیشه‌های دو جداره ذکر کرد.

کریمی فروش شیشه قاب عکس، تولید آیینه و شمعدان، فروش شیشه جام، تهیه و نصب شیشه‌های ایمنی، تولید میزهای شیشه‌ای، تولید شب خواب و آباژور و کریستال، ترمیم شیشه خودرو و درب‌های هوشمند شیشه‌ای را از دیگر رسته‌هایی دانست که زیر نظر این اتحادیه فعالیت می‌کنند.

انسجام مجامع صنفی منجر به ۴۰ درصد کاهش هزینه‌ها می‌شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات این صنف به دلیل نبود انسجام بین دو مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی و مجمع امورصنفی تولیدی اشاره کرد و گفت: در صورتی که این دو مجمع با یکدیگر منسجم شوند ۴۰ درصد هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcftydy.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما