شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 11296
با سخنرانی آیت‌‌الله جوادی آملی

همايش تحريرالوسيله امام(ره) در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسوول موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خمينی(ره) دفتر قم، از برگزاری همايش «تحريرالوسيله امام(ره)؛ شروح و تعلیقات» به‌همت مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی(ره) در قم خبر داد
همايش تحريرالوسيله امام(ره) در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحبيب‌الله موسوی روز شنبه در نشستی خبری، با بیان اینکه همايش تحرير الوسیله با حضور علما و مراجع برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این همایش می‌تواند طلاب و روحانیون جوانی را که چندان دوران بنیانگذار انقلاب را درک نکرده با آن شخصیت بزرگ و کتاب ایشان آشنا کند.

دبیر همایش تحریرالوسیله امام خمینی(ره)، ادامه داد: اين همايش در آستانه پنجاهمين سالگرد قيام امام(ره) و دهه مبارك فجر روز پنج شنبه پنجم بهمن ماه در سالن همايش‌های مركز فقهی ائمه اطهار قم با سخنرانی آیت‌‌الله العظمی جوادی آملی برگزار خواهد شد.

وی خبر داد: در همایش تحریرالوسیله؛ شروح و تعلیقات مراجع بزرگوار، علما و اساتید حوزه و دانشگاه، مولفین و خاندان بزرگوار امام و یادگار ایشان حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام موسوی گفت: در این همایش هم چنین شاهد رونمايی از مجموعه نرم‌افزار متن تحرير و حدود ۱۵۳ جلد كتاب‌هايی كه به نحوی مربوط به تحريرالوسيله است خواهیم بود.

به گفته وی؛ حدود ۵۰ نفر بر کتاب تحرير حاشيه زده‌اند که تعدادی از آنان در همایش مورد مورد تجليل قرار خواهند گرفت.

دبیر همایش تحریرالوسیله امام خمینی(ره)، سخنرانی برخی از اساتید و بزرگان حوزه درخصوص تحریرالوسیله، رونمایی از کتاب تفصیل الشریعه فی شرح تحریرالوسیله آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، تقدیر از دست‌اندرکاران تحریرالوسیله، تقدیر از شارحان و نویسندگان پیرامون تحریرالوسیله، برگزاری نمایشگاه از تحریر و شروح و تعلیقات آن، توزیع نرم‌افزار تحریرالوسیله و آثار پیرامون آن حاوی ۱۳۰ جلد کتاب را از دیگر برنامه‌های همایش ذکر کرد.

مسوول موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خمينی(ره)، در ادامه با اشاره به آثار در دست اقدام این موسسه گفت: مجموعه آثار فقهی، فلسفی، كلامی، اصولی، اخلاقی و عرفانی امام در ۶۰ جلد با عنوان موسوعة الامام الخمینی(ره) ويرايش شده و سال آينده منتشر خواهد شد که ده جلد این کتاب اختصاص به استفتائات و فتاوای امام دارد.

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های قابل توجه و ماندگار این دفتر تهیه دانشنامه امام خمینی(ره) با حدود ۱۰۰۰ مدخل است که كتاب کتابی جامع در ارتباط با امام راحل خواهد بود و تمامی زوايای شخصيت امام در آن مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciqraz.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما