يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 11346
شهردار قم با اشاره به مشکلات متعدد و خشکسالی مالی

اجازه ندادیم پروژه‌های شهری متوقف شود‌

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: با وجود مشکلات متعدد در زمینه‌های کمبود بودجه، کمبود مصالح، افزایش قیمت‌ها و... اجازه ندادیم که پروژه‌های عمرانی در قم متوقف شود.
اجازه ندادیم پروژه‌های شهری متوقف شود‌
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری عصر امروز در حاشیه بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان قم از پروژه‌های شهری قم اظهار کرد: پروژه‌های قم با توجه به میزان بودجه و حجم عملیات در دست پیگیری بوده و در حال حاضر ۳۸ پروژه مهم در دست اجرا داریم که این پروژه‌ها شامل پروژه‌های ترافیکی، بازگشایی معابر و... است.

وی بلوار پیامبر اعظم، فاز ۵ عمار یاسر، بلوار شهید روحانی و... را از جمله پروژه‌های در دست اجرا دانست و افزود: میدان ظرفیت موجود برای پارک خودرو و موتورسیکلت در بزرگ امام خمینی حجم ترافیک سطح شهر و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) را کاهش داده و کمک خوبی در روان سازی ترافیک اطراف حرم خواهد داشت.

شهردار قم اضافه کرد: برخی از پروژه‌ها مانند منوریل و مترو علاوه بر اینکه جنبه ترافیکی دارد، دارای جنبه خدماتی بوده و سرعت جابه‌جایی زائران و مجاوران را تسریع می‌بخشد.

وی به اجرای پروژه منوریل اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این پروژه برای نخستین بار در قم انجام می‌شود دارای جنبه توریستی و اقتصادی است. برخی از پروژه‌ها مانند پل‌های جمهوری اسلامی نیز علاوه بر بهبود تردد ترافیکی، ارتقا فرهنگی منطقه دو را به دنبال داشته و موجب کاهش اختلاف طبقاتی می‌شود.

دلبری به اجرای پروژه پیامبر اعظم اشاره کرد و ادامه داد: بلوار پیامبر اعظم زمینه جابه‌جایی زائران از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمکران را در یک مسیر آیینی و مذهبی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در دو سال اخیر با مشکلات بودجه‌ای، گرانی مصالح، تحریم‌ها و... روبه‌رو بودیم، اضافه کرد: پیمانکاران با مشکلات مختلفی در نتیجه اجرای پروژه‌ها روبه‌رو شده و ما نیز در اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه شده‌ایم.

شهردار قم بیان کرد: با همه مشکلات تلاش کرده‌ایم که پروژه‌ها به صورت کامل فعال بوده و دو یا سه شیفته دنبال شود و در این زمینه شاهد پیشرفت مطلوبی در پروژه‌های شهری هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه تقاطع سه سطح عمار یاسر هیچ وقت ترافیک را در این محور مسدود نکرده‌ایم تصریح کرد: کارها با همدلی و همراهی همه دستگاه‌ها به نتیجه رسیده است و دیوان محاسبات نیز همکاری مطلوبی با شهرداری داشته است و امیدواریم که در آینده شاهد تعامل بیشتر مجموعه دیوان محاسبات و شهرداری باشیم.

دلبری در ادامه در خصوص بودجه سازمان قطار شهری خواستار ارائه راهکار از سوی دیوان محاسبات شد و گفت: قطار شهری در قم در دو مجموعه مترو و مونوریل پیگیری می‌شود که امیدواریم بتوانیم با هزینه کردن بخشی از بودجه در پروژه مترو، این پروژه را هم‌زمان با مونوریل پیش ببریم، چرا که این دو پروژه مکمل یکدیگر است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcepx8z.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما