دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 11369
امیرآبادی:

اولویت بندی در اجرای طرح های فاضلاب امری ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس بر ضرورت اولویت بندی در اجرای طرح های فاضلاب تاکید کرد و اظهار داشت: پروژه های فاضلاب باید در مناطقی از شهر که بحث های زیست محیطی و بهداشتی وجود دارد در دستور کار قرار گرفته و هر چه سریعتر اجرا شود.
اولویت بندی در اجرای طرح های فاضلاب امری ضروری است
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان؛ محدودیت امکانات و منابع مالی را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: باید سعی شود از حداقل منابع که در اختیار است بیشترین کار انجام گیرد تا به وضعیت نسبی برسیم.

نماینده مردم قم در مجلس خواستار همکاری آب وفاضلاب شهری با آب و فاضلاب روستایی شد و گفت: در بحث آب روستایی با مشکل اساسی مواجه هستیم که در این زمینه آب و فاضلاب شهری با توان علمی و تجربه ای که در اختیار دارد می تواند کمک شایانی به رفع این مشکلات انجام دهد.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آمادگی آب وفاضلاب شهری برای ورود کامل آب سرشاخه های دز به قم تاکید کرد و گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته باید برای ورود کامل آب سرشاخه های دز به قم و توزیع یکنواخت آن در تمام شهر یک کار جهادی دیگر توسط آب و فاضلاب انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر جلوگیری از هدررفت آب یادآور شد: آب سرشاخه ها برای دولت و نظام بسیار گران تمام شده است و لازم است برای جلوگیری از هدررفت این آب برنامه ریزی شود.

نماینده مردم قم در مجلس، شیرین شدن آب قم را آرزوی دیرین مردم و مسوولان نظام دانست و افزود: باید در زمینه استفاده بهینه از آن دقت لازم انجام شود و از این آب برای مصارف غیر از شرب و بهداشتی استفاده نشود.

وی بر همکاری مدیریت شهری به منظور جلوگیری از هدررفت آب تاکید و خاطرنشان کرد: باید برای آبیاری فضای سبز شهری و برخی دیگر از مصارف آبی، چاره اندیشی شود تا از اسراف این آب باارزش جلوگیری شود.

لزوم تفاوت در آبهای ساکنان فصلی و دائمی مناطق ییلاقی
وی همچنین با بیان اینکه ساکنان فصلی شهرها و روستاهای خوش آب و هوای استان باید بهای تمام شده آب را پرداخت کنند، تصریح کرد: باید بین آب بهای پرداختی ساکنان دائمی با ساکنانی که در فصول خاص در این مناطق ساکن می شود تفاوت باشد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه آب و فاضلاب در بحث برون سپاری فعالیت های خوبی را انجام داده است، بر لزوم نظات بیشتر بر روی پیمانکاران تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjhtev.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما