قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در چند سال اخیر تاخیر در ارائه لایحه بودجه تنش های زیادی را به وجود آورد و دولت باید بر تحویل بموقع بودجه پایبند باشد.
امیرآبادی:دولت به تعهدات خود مبنی بر تحویل به موقع بودجه پایبند باشد
به گزارش قم نیوز، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: با توجه به این که لایحه بودجه سنواتی ،‌ مهمترین سند مدیریت اقتصادی یک سال کشور است و تاخیر در ارائه آن به مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصویب،‌ منجربه بروز مشکلات سلسله وار در سیستم مالی و برنامه ریزی اقتصادی کشور می‌شود، تحویل به موقع آن در نیمه آذر ماه اهمیت زیادی دارد.

امیر آبادی فراهانی در تشریح الزامات قانونی و آیین نامه ای تحویل به موقع بودجه گفت: بر اساس ماده ۲۱۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا پانزدهم آذر ماه هر سال به مجلس تسلیم کند. همچنین بررسی لایحه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق، می‌تواند تا یک ماه به طول بیانجامد.

وی با اشاره به دغدغه نمایندگان مجلس مبنی بر تحویل به موقع بودجه سال ۹۲ تاکید کرد:رئیس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات نامه هایی را به دولت برای ارائه به موقع لایحه بودجه سال ۹۲ ارسال کرده اند.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به دو نامه ارسال شده از سوی رییس قوه مقننه به دولت برای ارائه به موقع بودجه سال ۹۲ تصریح کرد : با توجه به سابقه تاخیرهای دولت در ارائه لایحه بودجه در سالهای اخیر، رئیس مجلس شورای اسلامی دو نامه را به دولت برای ارائه به موقع لایحه بودجه سال ۹۲ ارسال کرده است.

این نماینده مجلس نهم در تشریح مسائل و مشکلات ناشی از عدم تحویل به موقع بودجه به مجلس در سال های گذشته گفت: بر اساس گزارش های اعلام شده در بخش بودجه های عمرانی استانی و ملی تا کنون ۶۰ درصد منابع تخصیص یافته که ۳۰ درصد از آن تا کنون در اختیار دستگاه ها قرار نگرفته است و یکی از دلایل این موضوع تاخیر در ارائه لایحه بودجه به مجلس بوده است.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در جلساتی که معاونت بودجه معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور تا به امروز با کمیسیون برنامه داشته است ٰدولت تعهد داده است که بودجه سال ۹۲ را در نیمه آذر ماه تحویل دهد و امیدواریم این تعهد را فراموش نکند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.f8objh8nw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما