چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 11406
در اوایل سال 92 نهایی می‌شود

بهره‌برداری از فاز دوم پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم از بهره‌برداری فاز دوم پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز در اوایل سال 92 خبر داد.
بهره‌برداری از فاز دوم پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی با اشاره به آغاز پروژه‌ انتقال آب از سرشاخه‌های دز از سال ۸۰ اظهار کرد: فاز یک این پروژه خرداد ۸۸ به بهره‌برداری رسید که بر اساس آن دو هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب به وسیله پمپاژ وارد شهر قم شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در شهر قم با راه‌اندازی فاز یک پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز توزیع شده که شامل ۵۰ درصد آب مصرفی شهر قم طی دو سال گذشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم از بهره‌برداری فاز دو پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز در اوایل سال ۹۲ خبر داد و افزود: فاز دوم این پروژه دارای ظرفیت شش متر مکعب در ثانیه است که بر اساس آن کل آب مورد نیاز شهر قم از این پروژه تأمین می‌شود.

بهره‌برداری از لاینینگ تونل بلند پروژه انتقال آب از سرشاخه‌ها
وی پیش‌بینی کرد تا اواخر بهمن لاینینگ تونل بلند پروژه انتقال آب از سرشاخه‌ها به پایان برسد.

رضوی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سرشاخه‌ها دارای ۹۲ درصد پیشرفت است گفت: تاکنون برای این پروژه ۲۳۰ میلیون یورو و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده و ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز مورد نیاز است، یادآور شد: مشکلات مالی بخش آب و پروژه‌های مربوط به آن با پیگیری استاندار، مسئولان و نمایندگان مجلس در قم در سه ماهه پایانی امسال برطرف شد و پیش‌بینی می‌شود در آینده پروژه‌ها از پیشرفت منطقی برخوردار شوند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb0ab8.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما