شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 1147
استادآقا خبر داد:

صدور 28 مجوز جدید در صنعت چاپ

قم نيوز : قم نیوز: مدیر فرهنگ ارشاد استان در سومین جشنواره صنعت چاپ استان قم از ۲۸ مجوز جدید در استان خبر داد.
صدور 28 مجوز جدید در صنعت چاپ
به گزارش قم نیوز، محمدحسین استادآقا قبل از ظهر امروز در سومین جشنواره  صنعت چاپ از ۲۸ مجوز جدید در صنعت چاپ خبر داد و افزود: از ۵۸ درخواست مجوز ۲۸ مورد آن صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی شهرک چاپ و نشر با آمادگی استان برای ارتقا دستگاهها روبه رو شده است، اظهار داشت:  امسال در چاپ دیجیتال ۱۰ فقره مجوز صادر گردیده است.

وی اذعان داشت: از آنجا که بعضی از دوستان برای گرفتن مجوز با مدیر کل هماهنگی لازم را نداشتند، فقط ۵ فقره مجوز صادر گردیده است که این میزان بسیار کم در فعالیت این صنعت می باشد لذا باید تلاش کنیم که چاپ نشر استان از این که هست بهتر شود.

استادآقا با ابراز ناخرسندی از وضعیت محیطی و تجهیزات صحافی در استان خاطر نشان کرد:  از آنجا که امسال بازرس اداره کل از صحافی ها بازدید خواهد کرد؛ کسانی که در این حوضه فعالیت می کنند باید برای ورود تجهیزات همکاری کنند.

شایان ذکر است که شهر قم یکی از بزرگترین صادر کننده های کتاب های مذهبی در کشور می باشد که ۵۰ هزار عنوان کتاب در تیراژ میلیونی در سطح کشور و دنیا منتشر می کند.

همچنین شهر قم با وجود 800 ناشر، ۲۰۰موسسه فرهنگی و ۲۴۰ چاپخانه، دومین مرکز چاپ و نشر  بعد از تهران می باشد که ۳هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdce.e8zbjh8zf9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما