يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 11473
رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

وهابیت مهم‌ترین عامل اختلاف جهان اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: وهابیت از جمله فرقه‌هایی است که در جهان اسلام پرچم توهین و تکفیر را برافراشته و بر طبل اختلاف می‌کوبد.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری بویر احمدی، رییس مجمع جهانی شیعه شناسی.
حجت الاسلام و المسلمین انصاری بویر احمدی، رییس مجمع جهانی شیعه شناسی.
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در حقیقت مهم‌ترین عنصر و اساسی‌ترین رکن اتحاد امت اسلام است که با معجزه‌اش مهم‌ترین دستاورد را برای اسلام داشته است.
 
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) از شأن و عظمت بسیار بالایی برخوردار است گفت: سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) و عمل به دستورات قرآن می‌تواند بهترین محور برای اتحاد و وحدت جهان اسلام باشد.
 
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: بر اساس سخنی از پیامبر اسلام(ص) وحدت امت اسلامی مایه رحمت و تفرقه آنها سبب عذاب است بر همین اساس تفرقه و اختلاف برای جهان اسلام خطرناک و خطرساز است.
 
وی عنوان داشت: بر همه علمای شیعه و اهل تسنن ظرفیت وحدت در تعالی، ترقی و رشد جهان اسلام آشکار است و آنها پذیرفته‌اند که اختلاف و تفرقه مهم‌ترین ضربات را به پیکره جامعه اسلام می‌زند. 
 
وهابیت مهم‌ترین عامل اختلاف جهان اسلام است
 انصاری بویراحمدی با بیان اینکه وهابیت مهم‌ترین عامل اختلاف جهان اسلام است گفت: این فرقه‌ در جهان اسلام علَم توهین و تکفیر را برافراشته و همواره بر طبل اختلافات می‌کوبد و بر پیکر جهان اسلام تازیانه می‌زند.
 
وی ادامه داد: وهابیت مکتب انحرافی است و در حقیقت باطن اعمال و رفتار آنها چیزی غیر از تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی نیست.
 
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: اکثر علمای اسلام تفکر اختلافی را فهمیده‌اند بنابراین با افکار، آراء و نظرات وهابیت مخالفت کرده و کتاب‌های فراوانی در رد نظرات آنها تألیف کرده‌اند.
 
وی عنوان داشت: بر اساس سخنی از امیرمؤمنان(ع) خدای سبحان با الفت و وحدتی که در بین مسلمانان قرار داده بر تمام این امت منت گذاشته و این وحدت نعمتی است که هیچ فردی بها و ارزش آن را نمی‌داند. 
 
از تهمت‌ها و نسبت‌های ناروا در وحدت جلوگیری کنیم
انصاری بویراحمدی یادآور شد: وحدت به این معناست که به یکدیگر تهمت‌ها و نسبت‌های ناروا نداده و شبهه‌پراکنی نکنیم و کل جهان اسلام را پیکره واحدی در برابر استکبار جهانی بدانیم.
 
وی خاطرنشان کرد: آرمان‌ها و اعتقادات هر فرد برایش معتبر است ولی نسبت به یکدیگر باید احترام متقابل داشته و اصول اخلاقی را در رفتارها و معاشرت‌ها رعایت کنیم.
 
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: همه باید در برابر منطق و استدلال پذیرش داشته و هر سخن مستدل و مستند را بپذیریم و منافع جهان اسلام را به منافع جزئی ترجیح دهیم.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcfmjdy.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما