دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 11508
دلبری خبر داد:

بودجه منطقه دو قم 20 برابر شده است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اعلام بودجه 395 میلیاردی مناطق 2 و 6 مناطق شهرداری قم در سال جاری گفت: با مقایسه این رقم با بودجه 22 میلیارد ریالی این منطقه در سال 83 شاهد رشد 20 برابری این مناطق هستیم.
بودجه منطقه دو قم 20 برابر شده است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری عصر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که ویژه مناطق ۲ و ۶ شهرداری قم برگزار شد گفت: مناطق شهرداری ۲ و ۶ قم با وسعت حدود دو هزار و ۷۰۰ هکتاری از مجموع وسعت ۱۳ هزار هکتاری مناطق شهرداری قم حدود ۴۱۰ هزار نفر از جمعیت قم را در خود جای داده اند.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی این مناطق برای امسال ۳۹۵میلیارد ریال در نظر گرفته شده است افزود: در سال ۸۳ بودجه عمرانی این مناطق حدود ۲۲ میلیارد ریال بود که با مقایسه آن با بودجه امسال این مناطق، شاهد رشد ۲۰ برابری آن هستیم.

شهردار قم تصریح کرد: در حالی بودجه ۳۹۵ میلیاردی برای این مناطق در نظر گرفته شده است که میزان درآمد شهردار قم از این مناطق حدود ۱۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است که این امر در راستای عدالت و توزیع عادلانه خدمات بوده است.

احداث سه بوستان جدید همزمان با دهه فجر
دلبری ادامه داد: در سال ۸۳ تعداد بوستان‌های این مناطق ۱۲ عدد بود که امروز این تعداد به ۵۸ بوستان رسیده است و در دهه مبارکه فجر احداث ۳ بوستان جدید نیز در این مناطق صورت خواهد گرفت.

وی گفت: از تعداد ۳۸ پروژه کلان شهری ۱۳ پروژه در این ۲ منطقه در حال اجرا است که از مهمترین آنها می توان به احداث پل جمهوری و مترو اشاره کرد.

طرح جمع آوری راه آهن داخل شهر قم

شهردار قم درادامه به تشریح مشکلات موجود در مناطق شهرداری ۲ و ۶ قم پرداخت و اظهار داشت: از مهمترین مشکلات این مناطق می توان به ورودی های قم که در این مناطق واقع شده است و همچنین طرح جمع آوری راه آهن داخل شهر قم که قسمت عمده ای از آن در این مناطق شهرداری قم قرار دارد اشاره کرد.

دلبری دیگر مشکل این مناطق شهرداری را توسعه و پیشرفت این مناطق به سمت بعد از کمربندی قم عنوان کرد و تاکید کرد: برای جلوگیری از این کار و معضلاتی که این کار به همراه خواهد داشت نیاز به اهتمام و توجه جدی مسئولین استان است.

مشکل سکونت‌گاه‌های غیر رسمی
وی به مشکل مهم سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در این مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: در بازدیدی که رئیس جمهور از این سکونتگاه‌های غیر رسمی داشتند دستور واگذاری ۳۰ هکتار زمین جهت اختصاص به ساکنین این سکونتگاه‌ها دادند که متاسفانه هنوز این دستور اجرایی نشده است که لازم است این امر پیگیری شود.

شهردار قم یکی از انتقادات مطرح شده از سوی ساکنین این مناطق به شهرداری را آسفالت معابر این مناطق ذکر کرد و بیان داشت: به دلیل اجرای طرح فاضلاب امکان آسفالت در قسمت هایی از این مناطق وجود نداشت که اگر فاضلاب این مناطق انجام شود کار آسفالت آن معابر به سرعت انجام خواهد شد.

وی مشکل روشنایی خیابان های جدیدالاحداث و همچنین آسفالت مدارس مناطق ۲ و ۶ شهرداری قم را از دیگر مشکلات این مناطق دانست و خواستار همکاری دیگر دستگاه های مسئول برای حل این مشکلات شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcevn8z.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما