سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 11537
رئیس شورای شهر قم:

درصدد تامین منابع متروی قم هستیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: دولت با خشکسالی مالی مواجه شده و به همین دلیل در صدد هستیم از طریق دیگر منابع مترو را تامین کنیم.
درصدد تامین منابع متروی قم هستیم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر با اشاره به فعال بودن پروژه‌های عمرانی در سطح شهر قم اظهار کرد: ممکن است فعالیت‌ها در برخی طرح‌ها به چشم نیایند؛ نمونه این مسئله پل بلوار جمهوری است که پیمانکار تاکنون در حال احداث شمع‌های زیرزمینی در عمق ۳۰ متری زمین بوده است.

وی افزود: حجم بتون‌ریزی در این پروژه نیز بسیار زیاد بود و تاکنون به چشم نمی‌آمد اما در حال حاضر ستون‌های اصلی پل در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

مشکلات حقوقی پل جمهوری حل می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشکلات حقوقی این پروژه یعنی قرار گرفتن چند ستون در ملک شخصی افراد نیز در حال برطرف شدن است گفت: در حال حاضر مالکان نیز با شهرداری و مسئولان قم همراه شده و برای واگذاری زمین‌های خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: سرعت انجام این پروژه با تملک بقیه زمین‌ها بیشتر می‌شود ضمن اینکه این طرح از زمان‌بندی تعیین شده چندان عقب نمانده است.

مونوریل تا میدان مطهری می‌آید
آتش‌زر در ادامه پروژه مونوریل را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرعت روند ریل‌گذاری موجب می‌شود تا پایان سال جاری یا سه ماهه نخست سال ۹۲ خط مونوریل تا میدان مطهری تکمیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: مسئولان اجرای طرح پیگیر وارد کردن واگن‌های قطار از کشور سازنده هستند و با ورود آن‌ها کار راه اندازی مونوریل با مشکلات کمتری همراه خواهد بود.

پایان حفاری مترو از میدان ولیعصر(عج) تا جمکران
وی در خصوص متروی قم گفت: حفاری مترو در حال حاضر در پنج نقطه قم صورت می‌گیرد؛ در حال حاضر ۸۰۰ متر از حفاری میدان ولیعصر(عج) تا مسجد جمکران به اتمام رسیده است.

آتش‌زر با بیان اینکه احداث مترو به طول کامل با اعتبارات دولتی صورت می‌گیرد ابراز کرد: تنها تملک زمین‌های مورد نیاز بر عهده شورای شهر بود اما دولت با خشکسالی مالی مواجه شده و به همین دلیل در صدد هستیم از بخش‌های دیگری تأمین منابع صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: یکی از راهکارهای پیشرفت متروی قم فاینانس با شرکت‌های چینی است که به عنوان یکی از گزینه‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ع) تونل متروی قم را احداث می‌کند و شرکت‌های چینی هم تجهیزات لازم را تأمین خواهند کرد و کار به صورت مشترک انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgun9q.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما