شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 1158
رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم:

بی‌برنامگی موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از وجود برخی بی‌برنامگی‌ها در هزینه کردن اعتبارات انتقاد کرد و خواستار توجه به این موضوع شد.
بی‌برنامگی موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر امروز از اتلاف سرمایه‌های بیت‌المال توسط دستگاه‌های اجرایی به دلیل بی‌برنامگی انتقاد کرد و اظهار داشت: نداشتن برنامه‌ای مدون باعث شده است که هر دستگاه برای خود کار کند و این تمام خسارت به بیت‌المال مسلمین وارد شود.

وی در ادامه افزود: میدان صفائیه در حدود ۴۰ سال پیش به بهره‌برداری رسیده است اما هم‌اکنون شاهد این هستیم که فردی با در دست داشتن سند مالکیت ۱۴۰ متر از این میدان، وارد صحنه شده است و تمام برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر را مختل کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با بیان اینکه این مشکلات ثمره بی‌برنامگی است، اعلام کرد: اگر در گذشته که این زمین در طرح شهرداری برای ایجاد میدان صفائیه افتاده بود، شهرداری وقت رسیدگی می‌کرد و مشکل را برطرف می‌ساخت، هم‌اکنون مجبور به تحمل این میزان خسارت به بیت‌المال نبودیم.

وی در این رابطه افزود: فرد صاحب زمین با مراجعه به دادگاه، صاحب حق شناخته شد و شهرداری و شورای شهر مجبور شد تا به ازای ۱۴۰ متر از زمین این شخص در میدان صفائیه، ۲ هزار و ۶۰۰ متر زمین از اراضی شهرک پردیسان با هزینه‌ هر متر مربع، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و در مجموع هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال را، پرداخت کند.

حجت‌الاسلام آتش‌زر با بیان اینکه در صورت وجود برنامه برای ارگان‌ها و دستگاه‌ها، از اتلاف سرمایه‌های کشور جلوگیری می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی راهبردی از نیازهای جامعه کنونی است که باید مورد توجه تمام مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcg.n9qrak9q7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما