يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 11610
با بیش از 2000 کتاب

کتابخانه آنلاین حج در دسترس پژوهشگران قرار گرفت

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری از قرار گرفتن دو هزار کتاب در کتابخانه پایگاه اطلاع‌رسانی حج با امکان جستجوی پیشرفته برای پژوهشگران و زائران خبر داد.
کتابخانه آنلاین حج در دسترس پژوهشگران قرار گرفت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پایگاه اطلاع‌رسانی حج با وجود اهمیت فراوان برای زائران اما مطالب اسلامی کمی را در فضای مجازی به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: با این وجود این پایگاه منبعی غنی و ارزشمند در زمینه حج و زیارت با امکاناتی همچون مقالات و کتب است.

وی با اشاره به کتابخانه آنلاین این پایگاه اطلاع‌رسانی از وجود دو هزار کتاب و مقاله در آن خبر داد و گفت: این کتابخانه در زیر شاخه‌های احکام و مناسک حج، مسائل اجتماعی حج، حج و زیارت در ادب فارسی، اخلاق و اسرار حج و زیارت، اعتقادات و پاسخ به شبهات، منشورات بعثه، آموزش کارگزاران حج، اماکن و آثار اسلامی، عتبات عالیات و سوریه، ادعیه و حدیث، خاطرات حج و عمره، فصلنامه میقات حج و گزارش‌ها و گفتگوها به ارائه مقالات علمی و تحقیقی پرداخته است.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این کتابخانه ۸۵۰ کتاب و هزار و ۲۰۰ مقاله با فرمت واحد، امکان جست‌وجوی پیشرفته، امکان ذخیره‌سازی و تفکیک کتاب و مقاله در اختیار پژوهشگران و زائران گذاشته شده است.

وی کتاب مصور مناسک حج و عمره، اماکن اسلامی مکه، مدینه، کربلا و سوریه، درس‌نامه‌های آموزشی زائران و خاطرات حج‌گذاری ایرانیان را از جمله کتاب‌های این کتابخانه آنلاین برشمرد.

برکت رضایی اظهار داشت: «درس‌نامه اسرار حج»، مجموعه دو جلدی «درس‌نامه آشنایی با تاریخ اسلام»، «درس‌نامه احکام مبتلابه حجاج»، «درس‌نامه آشنایی با کشورهای اسلامی» و «درس‌نامه گزیده سیمای عقاید شیعه» اثر آیت‌الله جعفر سبحانی از دیگر درس‌نامه‌های آموزشی در این کتابخانه دیجیتال است.

وی در ادامه گفت: کتاب آزموده‌ها ویژه انتقال تجارب روحانیان باتجربه به روحانیون جوان در قالب ۱۱ جلد، کتب تخصصی آموزشی روحانیون کاروان‌ها از جمله «درآمدی بر فقه مقارن» اثر مصطفی جعفرپیشه فرد، «سیره معصومین» اثر محمدحسین واثقی راد، «با قرآن در مکه و مدینه» اثر اکبر دهقان، «فرهنگنامه اسرار و معارف حج» تدوین شده توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، «اماکن اسلامی مکه و مدینه» اثر رسول جعفریان و «شناخت عربستان و وهابیت» اثری از علی محمدی آشنانی در این مجموعه موجود و قابل دسترسی است.

کتابخانه آنلاین حج به نشانی http://old.hajj.ir/hadjwebui/library/wfViewLibraryList.aspx  در فضای مجازی قابل دسترسی است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciuqaz.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما