چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 11699

دانشکده طب سنتی در قم راه اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم از ایجاد دانشکده طب سنتی در قم خبر داد.
دانشکده طب سنتی در قم راه اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز،دکتر علیرضا کوهپایی با اشاره به بازدید معاون طب سنتی وزارت بهداشت و رئیس مرکز فرهنگ، آداب و میراث پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این بازدید و در جلسه مشترک با هیأت رئیسه دانشگاه بر لزوم ایجاد رشته طب سنتی تأکید شد.

وی با بیان اینکه در نامه اخیر دکتر محمد رضا شمس رئیس مرکز فرهنگ، آداب و میراث پزشکی به معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ایجاد دانشکده طب سنتی در قم موافقت شده است افزود: این اقدام در راستای گسترش فرهنگ علمی، حل مسائل حوزه سلامت، تبیین توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود استان انجام می‌شود.

معاون آموزش تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در حال حاضر ایجاد زیرساخت های دانشکده طب سنتی در قم در حال انجام است گفت: این دانشکده ششمین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی قم خواهد بود که با اهتمام وزارت متبوع و مسوولان این دانشگاه در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

دکتر کوهپایی افزود: بر این مبنا پنج گروه آموزشی طب سنتی، تاریخ متون پزشکی، داروسازی سنتی، تغذیه در طب سنتی و اخلاق پزشکی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان استان تشکیل می‌شود و هر یک از گروه‌ها به صورت جداگانه مسئولیت تهیه مواد و منابع آموزشی را بر عهده می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی قم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشجو پذیرش خواهد کرد گفت: رشته طب سنتی در مقطع دکترای تخصصی، داروسازی گیاهی در مقطع دکترای تخصصی، تغذیه در طب سنتی در مقطع دکتری تخصصی، اخلاق پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و تاریخ متون پزشکی در مقطع دکتری تخصصی از رشته‌های پیش بینی شده در این دانشکده هستند.

معاون آموزش تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز امیدواری کرد با اخذ مجوزها و هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی قم در نیمسال نخست سال تحصیلی آینده اقدام به پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری نماید.

دکتر کوهپایی تصریح کرد: با راه اندازی دانشکده طب سنتی در قم خدمات طب مکمل، طب سنتی و طب اسلامی به صورت علمی و مدون در سطح استان ارائه می شود و مردم می‌توانند با آرامش خاطر از خدمات طب سنتی در استان استفاده کنند.

وی افزود: با ایجاد دانشکده طب سنتی در کنار خدمات آموزشی دانشجویان و با بهره گیری از متخصصین طب سنتی خدمات درمانی، دارویی در درمانگاه طب سنتی زیر مجموعه این دانشکده ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcf1vdy.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما