چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 11880
26 بهمن:

همايش طب اسلامی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همايش «طب اسلامی» به همت بسيج جامعه پزشكی استان قم روز پنج شنبه 26 مهرماه در قم برگزار می‌شود.
همايش طب اسلامی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، مرتضی جوادی پور گفت: همايش طب اسلامی از ساعت ۸ تا ۱۶ روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه جاری در تالار الغدير دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار خواهد شد.

وی ابراز كرد: تعداد ۲۵ مقاله به دبيرخانه همايش رسيده است که از این تعداد ۱۲ مقاله پذيرفته شده است و يك تا دو مقاله تجليل خواهند شد.

جوادی پور تاكيد كرد: این همایش در دو روز برگزار می‌شود که روز اول به کمیته تخصصی علمی پژوهشی با حضور اساتید و پژوهشگران و کارشناسان این حوزه که از سراسر مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند تعلق دارد و ما حصل این پنل‌های علمی در روز دوم هم‌اندیشی با حضور پزشکان علاقه‌مند و دلسوز و دانشجویان علوم پزشکی بررسی می‌شود.

وی چيستی طب اسلامی، ارائه اجزای الگوی طب اسلامی و چالش‌ها، راه‌كارها و موانع پيشرفت طب اسلامی و چشم‌انداز طب اسلامی را پنل‌هايی ذكر كرد كه در همايش اسلام و طب مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرند.

دبير اجرايی همايش طب اسلامی ادامه داد: بی شک از زمان ظهور اسلام و تبیین بخش مهمی از دستورات در رابطه با بهداشت و سلامت که تماما مبتنی بر خطرات بشری بوده، مفهومی ظهور کرد که امروزه تحت عنوان طب اسلامی بیان می‌شود که این دستورات حوزه سلامت را در جامعه بشری دگرگون کرد ولی در طول این سا‌ل‌ها اصلا حق آن ادا نشده است.

جوادی‌پور بیان کرد: ارایه راه‌کارهای اجرایی طب سنتی، آسیب‌شناسی طب اسلامی، عدم توجه کافی به طب اسلامی و نهایتا راه‌کارهای اجرای تحقیق در طب اسلامی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchv6nz.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما