دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 11996

فراخوان پژوهشی سبک زندگی اسلامی در حوزه های علمیه خواهران

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران از اعلام فراخوان پژوهشی سبک زندگی اسلامی رشد سه در حوزه های علمیه خواهران خبر داد.
فراخوان پژوهشی سبک زندگی اسلامی در حوزه های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز، محمود خالقی افزود: آثار مربوط به این فراخوان با موضوع بررسی سبک زندگی اسلامی و بررسی آن در جامعه ایرانی از سوی گروه های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: تمام طلاب شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل سطح دو و سه در قالب گروه های حداقل سه و حداکثر پنج نفره همراه یک استاد راهنما می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه این پژوهش ها می تواند با استفاده از یکی از روش های کتابخانه ای، میدانی یا ترکیبی از آن دو انجام گردد، تصریح کرد: پژوهش های میدانی و ترکیبی در اولویت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این فراخوان مهلت ثبت نام و ارائه موضوعات پیشنهادی پنجم اسفندماه سال جاری و مهلت ارسال آثار پژوهشی ۱۰ مهرماه سال آینده خواهد بود.

خالقی با بیان اینکه ثبت نام و ارسال آثار با مراجعه به معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران و از طریق سامانه فراخوان های پژوهشی انجام می گردد، افزود: از صاحبان آثار برتر در سه عرصه مدرسه ای، استانی و کشوری تقدیر خواهد شد.

وی هدف اصلی این طرح را فرهنگ سازی پژوهش گروهی برشمرد و ادامه داد: در کنار این هدف، توجه طلاب و اساتید به موضوعات مبتلابه جامعه مخاطب حوزه های علمیه خواهران، تلاش در راستای ایفای نقش حوزه های علمیه خواهران در اصلاح سبک زندگی، افزایش توانمندی های پژوهشی طلاب، شناسایی طلاب مستعد و علاقه مند به فعالیت های پژوهشی و جمع آوری شاخصه های سبک زندگی اسلامی و میزان تطابق آن با شیوه زندگی جامعه مخاطب مد نظر قرار دارد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: این معاونت در فراخوان پژوهشی رشد۳ به دنبال بررسی شاخصه های سبک زندگی اسلامی در عرصه های گوناگون بر اساس منابع اسلامی (پژوهش نظری)، ارزیابی میزان تطابق شیوه زندگانی ایرانیان مسلمان با آنچه اسلام خواسته است (پژوهش پیمایشی) و آسیب شناسی و جستجوی راه های علاج است.

وی جامعه هدف در پژوهش پیمایشی این فراخوان را دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش، جلسات مذهبی بانوان، خانواده های طلاب، دوستان و آشنایان طلاب، طلاب و مدارس علمیه خواهران و دانشجویان دانشگاه ها ذکر کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfv1dy.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما