شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 36981
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران:

ثبت نام سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه خواهران از فردا آغاز می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش حوزه علمیه خواهران با اشاره به پذیرش طلاب خواهر برای سال تحصیلی جدید گفت: هم زمان با سالروز میلاد حضرت زینب (س) است ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ و سطح ۳ آغاز می‌شود و طلاب خواهر با مراجه به سایت www.whc.ir می توانند ثبت نام کنند.
ثبت نام سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه خواهران از فردا آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمود خالقی ظهر امروز در نشست خبری پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند حوزه علمیه مادر نظام است و ارتباط تنگاتنگی بین حوزه علمیه و نظام اسلامی وجود دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه طلاب خواهر باید زینب گونه به نشر علوم دینی بپردازند، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خواهران به صورت جزیی درس حوزه را فرا می‌گرفتند اما در سال ۶۳ به دستور امام خمینی (ره) حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) شکل گرفت و در تکمیل آن با دستور مراجع تقلید در سال ۸۵ مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تاسیس شد.

خالقی بیان کرد: امروز ۴۴۷ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد و ۶۲ هزار طلبه خواهر مشغول تحصیل هستند و همچنین بیش از ۳۷ هزار نیز از حوزه علمیه فارغ التحصیل شدند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران افزود: ۳۸۲ مدرسه سطح دو با ۵۴ هزار طلبه خواهر، ۵۸ مدرسه سطح سه با ۸ هزار طلبه خواهر و ۷ مدرسه سطح چهار با ۶۲ طلبه خواهر در سراسر کشور وجود دارد، ۳۷ هزار طلبه فارغ التحصیل سطح دو هستند و همچنین ۳۵۲ طلبه از سطح ۳ فارغ التحصیل شدند که این آمار بدون احتساب طلاب جامعه الزهرا و سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی است.

خالقی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران شرایط مناسبی را برای تحصیل طلاب خواهر فراهم کرده است، بیان کرد: طلاب خواهر به سه شیوه حضوری تمام وقت، نیمه حضوری و پاره وقت مشغول تحصیل علوم دینی هستند که سطح دو در دو مقطع سیکل و دپیلم طلبه جذب می‌کند که با توجه به گرایش و رشته‌های تحصیلی واحدهای درسی متفاوت است.

وی گفت: طلاب خواهر سطح سه در ۱۲ رشته فقه و اصول، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، فلسفه اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، کلام با گرایش امامت و مهدویت در حال فراگیری علوم دینی هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران با اشاره به پذیرش طلاب خواهر برای سال تحصیلی جدید افزود: از فردا که سالروز میلاد حضرت زینب (س) است ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ و سطح ۳ آغاز می‌شود، سطح دو آزمون ورودی ندارد و مصاحبه علمی آن ۲۰ تیر به مدت یک ماه آغاز می‌شود و نتیجه آن در تاریخ ۳۰ مرداد اعلام می‌شود و طلاب خواهر می‌توانند با مراجعه به سایت www.‌whc. ir اقدام به ثبت نام کنند.

خالقی بیان کرد: آزمون سطح ۳، هفتم خرداد ماه در همه استان‌ها برگزار می‌شود که نتیجه آن ۱۱ شهریورماه اعلام می‌شود، آزمون سطح ۴ در استان‌های قم، اصفهان، تهران و یزد برگزار می‌شود که سال آینده استان‌های فارس و خوزستان به این استان‌ها اضافه می‌شوند.

وی گفت: تعهدی برای اینکه خواهران طلبه را پس از فارغ التحصیلی استخدام کنیم وجود ندارد اما با توجه به اینکه فارغ التحصیلان محدود هستند در موسسات فرهنگی و آموزش و پرورش مشغول به تدریس می‌شوند، تعدادزیادی از خانم‌هایی که فارغ التحصیل حوزه علمیه شدند در مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgqy9w.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما