يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 12176
منبع : قم نیوز
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

برکات آثار صاحب عروه در حوزه‌های علمیه جاری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر آیت‌الله سیستانی در قم گفت: مرحوم صاحب عروه دارای آثار علمی فراوانی بودند که برکات آنها همچنان در حوزه‌های علمیه و جامعه جاری است.
برکات آثار صاحب عروه در حوزه‌های علمیه جاری است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار با دست اندرکاران برگزاری این کنگره با تاکید بر پرداختن به جنبه‌های مختلف زندگی علمی و سیاسی مرحوم آیت‌الله سید محمد کاظم طباطبایی اظهار کرد: اقدامات مرحوم سید در عرصه سیاست بسیار تأثیرگذار بوده و کنگره باید این جنبه از زندگی ایشان را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: ابعاد گوناگون زندگی سید به قدری زمینه کار دارد که فراتر از این کنگره می‌توان بر روی آن اقدام کرد.

مدیر مؤسسه آل البیت با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های اصلی مرحوم سید با سایر مراجع آن دوران فعالیت گسترده ایشان در حوزه سیاست بود گفت: باید این جنبه از فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله سید محمد کاظم طباطبایی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اصل برگزاری کنگره بین‌المللی صاحب عروه را اقدامی ارزشمند توصیف و ابراز کرد: آثار علمی این مرجع بزرگوار برکات فراوانی برای حوزه‌های علمیه داشته و طلاب و روحانیون از آن بهره‌مند شده‌اند بنابراین تجلیل از صاحب عروه باید در شأن و شخصیت علمی او باشد.

رئیس دفتر آیت‌الله سیستانی در قم بیان داشت: شخصیت‌های زیادی در تاریخ تشیع وجود داشته‌اند که برگزاری کنگره‌های علمی و پژوهشی در ارتباط با ابعاد گوناگون زندگی آنها ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در تجلیل از بزرگان شیعه اهمیت فراوانی دارد گفت: باید حرکت‌های متفرقه در این زمینه را تجمیع و یک اقدام هماهنگ و منسجم را ساماندهی کرد زیرا نیروهای خوبی در داخل کشور حضور دارند و می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

شهرستانی عنوان داشت: ائمه اطهار(ع)، علما و مراجع تقلید شیعه گنجینه‌های علمی بزرگی هستند که امروز در اختیار ماست؛ علم فقه، اصول، فلسفه و منطق در میان شیعیان همواره رواج داشته و آثار علمی گران‌بهایی از آنها در این علوم به یادگار مانده است بنابراین می‌توان با برگزاری کنگره‌های عظیم علمی و تجلیل از آن بزرگواران علاوه بر معرفی چهره‌های نامی جهان تشیع به دنیا زمینه بهره‌مندی بیشتر از دانش‌های بجا مانده از گذشتگان را نیز فراهم کرد.

مدیر موسسه آل البیت با بیان اینکه حضور شخصیت‌های علمی شیعی از سراسر جهان در این کنگره موجب ارتقای کیفیت آن می‌شود گفت: در فرصت باقی‌مانده می‌توان برخی از عالمان شیعه را دعوت کرد که با سفر به ایران در این کنگره بین‌المللی شرکت کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcg3q9q.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما