پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 12317
مدیرکل منابع طبیعی استان قم خبر داد

احداث پارک جنگی ثامن‌الائمه در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی استان قم از کلنگ‌زنی پارک ثامن الائمه(ع) در قم خبر داد و گفت: این پارک در مسیر جاده قم – گرمسار احداث می‌شود و مورد استفاده مسافران و مردم قرار خواهد گرفت.
احداث پارک جنگی ثامن‌الائمه در قم
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: تاکنون ممیزی بیش از ۹۰ درصد اراضی طبیعی انجام شده و برای زمین‌های دولتی سند صادر شده است.

وی ادامه داد: ممیزی انفال از املاک خصوصی مردم نیز جزو وظایف اداره‌کل منابع طبیعی محسوب می‌شود و این کار به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با تأکید بر حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از این منابع در دستورکار قرار گرفته و کنترل سیلاب‌ها نیز در اولویت است.

وی، توسعه فضای سبز را از دیگر وظایف اداره‌کل منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: تاکنون مناطقی با عنوان ذخایر جنگلی و نیز پارک‌ها و بوستان‌‌های متعددی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در قم ایجاد شده است.

عفتان از کلنگ‌زنی پارک ثامن الائمه(ع) در قم خبر داد و عنوان کرد: این پارک در مسیر جاده قم – گرمسار احداث می‌شود و مورد استفاده مسافران و مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با اشاره به اولویت کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر طبیعت قم ابراز داشت: در خصوص بیابان‌زدایی هم اقدامات ویژه‌ای درنظر گرفته شده و مطالعاتی به منظور منشأیابی کانون‌های گرد و غبار در بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی قم انجام شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۵۰ هکتار از زمین‌هایی که منشأ گرد و غبار بودند، تحت کنترل درآمده‌اند که این کار با استفاده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

عفتان با بیان اینکه همه اراضی قم دارای دامداران صاحب پروانه چرا هستند، گفت: در هفته منابع طبیعی امسال قصد داریم، فرهنگ‌سازی به منظور استفاده صحیح از ثروت‌های ملی و منابع طبیعی را در دستورکار قرار دهی؛به همین منظور آموزش ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان به عنوان جذب آنها در قالب همیاران منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم از ۱۸ مورد آتش‌سوزی به دلیل عوامل انسانی مانند سهل‌انگاری و سوزاندن عمدی در قم طی سال جاری خبر داد و بیان داشت: برخی افراد پوشش گیاهی را به راحتی از بین می‌برند؛ به همین دلیل بحث حقوقی دفاع از انفال در دستورکار قرار گرفته و اداره‌کل منابع طبیعی استان قم تاکنون ۲۵۱ مورد پرونده را تشکیل داده که در نیمی از آنها حقوق دولتی استیفا شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcd5s0f.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما