جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : 13154
مدیرکل منابع طبیعی استان قم خبر داد

آغاز فاز دوم مرحله عملیاتی پارک ثامن الائمه (ع) طی روزهای آینده

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی استان قم گفت: فاز دوم مرحله عملیاتی پارک ثامن الائمه(ع) طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.
آغاز فاز دوم مرحله عملیاتی پارک ثامن الائمه (ع) طی روزهای آینده
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان با اشاره به اینکه احداث پارک جنگلی ثامن الائمه از شهریور ماه آغاز شد، اظهار کرد: فاز دوم این پارک که شامل خطوط انتقال آب و لوله گذاری است، در روزهای آتی کلید می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: اجرای خط انتقال پساب پارک ثامن الائمه(ع)، استخر بتنی و استخر ژئوممبرن پارک ثامن الائمه(ع) در هفته منابع طبیعی به بهره برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم اضافه کرد: پارک جنگلی ثامن‌ الائمه(ع) در ابتدای جاده قدیم قم - گرمسار که مسیر اصلی عبور هم ‌استانی‌ها و هم ‌وطنان استا‌ن‌‌های مرکزی و جنوبی کشور به مشهد مقدس است به مساحت ۴۰۰ هکتار ایجاد می‌‌شود.

عفتان با تاکید بر اینکه آبیاری درختان پارک جنگلی ثامن ‌الائمه(ع) با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده به میزان ۵۵ لیتر در ثانیه صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در این پارک جنگلی از سیستم آبیاری به‌ صورت قطره‌‌ای استفاده خواهد شد و گونه‌های متنوع درختان که با شرایط آب و هوایی قم سازگاری دارند و از زیبایی خاصی هم برخوردار هستند در این پارک کاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان اداری با سرویس‌‌های بهداشتی و نمازخانه در بزرگ‌‌ترین پارک جنگلی استان پیش‌ بینی شده است اضافه کرد: همچنین محل‌‌هایی برای ورزش و تفریحات سالم در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه احداث پارک جنگلی ثامن‌ الائمه(ع) در افزایش سرانه فضای سبز قم تأثیر بسزایی داشته و گام مهمی در بیابان ‌زدایی در این منطقه است تصریح کرد: در ابتدای اجرای این پارک جنگلی مراحل زیرساختی از جمله خط انتقال آب، برق، منابع آب آشامیدنی و استخر به متراژ ۱۴ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسید.

عفتان تصریح کرد: تعداد نهال‌‌های قابل کشت در محدوده پارک بالغ بر ۲۵۰ هزار اصله است که بیشتر از گونه‌های اقاقیا، زیتون، نارون، توت، ارغوان، سرو نقره‌ای، کاج و پسته بوده و همچنین زمینه اسکان اضطراری ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در مواقع بحرانی در این بوستان فراهم می‌‌شود.

وی اضافه کرد: طرح احداث پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) از مصوبات سفر پر برکت رهبری به استان است که ۴۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده و بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است.

انتهای پیام/۱۱۹/
https://qomnews.ir/vdcdof0f.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما